MTA sa poorten moeten open maar ik weet niet hoe..

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkwijnsma

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Hallo allemaal als je mij wilt helpen wardeer ik dat heel erg.
Ik wil graag een server hebben in mta maar het wil niet echt
ik heb alles met acl enz al gedaan maar ik blijf hangen bij het open gooien van de porten wij hebben een thomson router ik ben tot zover gekomen zie foto.
Als je mij wilt helpen kan het ook met teamvieuwer..
Ik heb hier niet zoveel verstand dus ik hoop dat je mij wil helpen:thumb:hoi.jpg

Dat heb ik l geprobeerd maar het lukt niet echt met de router die wij hebben..

:thumb:

Ook probleem

Ik heb ook een server [NG]Freeroam [Pls join als ie weer online kan] Met een moden. Een week terug: all ports open. Maar nu zijn ze allemaal dicht. Hoe komt dit?:confused:

Hoi ManInBlackNG,

Geen idee wat [NG]Freeroam is maar dat zal wel niks uitmaken.
Met een modem bedoel je denk ik een modem/router in één apparaat ,je kunt in een modem geen poorten forwarden dat zit in de router gedeelte van het apparaat.
En daar zit ook zoiets als een DHCP server in en die geeft je computer een IP-adress ,om de zo veel tijd geeft die DHCP server in je router je computer weer een ander IP-adress waardoor je computer een ander IP-adress heeft dan het IP-adress waarvan je de poorten heb geforward en het het gevolg is dat je poorten dan weer dicht zijn.

Meestal is dat de oorzaak en dat kun je het makelijkste en het beste oplossen door je computer een vast IP-adress te geven.
Daardoor hoef je de DHCP server in je router niet uit te zetten zodat de router de andere computers die op die modem/router zijn aangesloten gewoon automatisch een IP-adress blijft toekennen.

Dat zit hier in,

xpnetwerkvast1.gif

en dan hier.

xpnetwerkvast2.gif

De eerste regel moet het IP-adress zijn waarvan je de poorten heb geforward.
De tweede komt er autmatisch te staan als je op dat balkje klikt.
De derde is het IP-adress van je modem/router.

Bij DNS servers kun je eventueel het zelfde IP-adress als die van je modem/router invullen ,dat zijn dan de DNS servers die je internet provider aan je router heeft gegeven.
Beter is natuurlijk dat je ze zelf opgeef zodat je ook de DNS servers onder controle heb ,de rede daarvan is security en prestatie.
Je kunt de DNS servers als je dat wilt testen met dit programma'tje.

Dat is alles ,en ik wens je veel sucses. :thumb:

Beste mensen,

Dit topic is uit 2010 !
Verder is het niet de bedoeling in een bestaand topic door te gaan maar zelf een eigen topic te maken.
Derhalve sluit ik deze !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan