Mubltiboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal, Ik heb gister windows 2000 geinstalleerd op de D schijf en op de C schijf stond toen nog windows XP maar vandaag heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd. Heb in windows 2000 de C schijf geformateerd in NTFS. En daarna heb ik windows xp geinstalleerd op de C schijf. Alleen nu kan ik dus niet Na de bios kiezen welk besturingsysteem kan kiezen. Gister kon dat wel. Hoe kan ik dat goed maken?

Sorry, maar de vraag is voor mij een beetje onduidelijk. Windows XP stond op de C en heb je toen weer op de C geinstalleerd???

Hoi,

Ik denk dat je een probleem hebt.
Je hebt na het installeren op de d-schijf de c: schijf geformatteerd.
Op deze schijf staat (stond...) het bestand Boot.ini en hier kan je aangeven welke besturings systeem je wilt hebben.
Doordat je dus de c: schijf geformatteerd hebt is deze info en dus deze installatie gewist.
Het enige wat je kan doen is dus opnieuw win xp installeren op de c: schiijf (booten via cd-rom) en hierna de boot.ini aanpassen.

gr. Robbie32

Je kunt misschien de boot.ini wijzigen.
Misschien dat je hiermee verder kunt:

Voorbeeldbestand van Boot.ini
Dit is een voorbeeld van een standaard Boot.ini-bestand op een computer met Windows XP Professional:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Dit is een voorbeeld van het hierboven weergegeven Boot.ini-bestand met een eerdere installatie van Windows 2000 op een afzonderlijke partitie.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect

En anders staat hier missschien de oplossing:

http://www.schoonepc.nl/instal/multibt.html

Wat ook kan.

Opstarten met de XP cd, naar de restore/herstelconsole gaan, en bootcfg /rebuild uitvoeren, wordt er een nieuwe boot.ini aangemaakt.

hallo allemaal, erg bedankt voor de reacties

Heb het zelf ook gezien op internet op de microsoft site stonden dus die voorbeelden ook wat hier ook boven staat....

Heb bij boot.ini aangepast dat hij windows 2000 erbij moet zetten want stond dus alleen maar windows xp. Dus hij doet het weer goed. Maar toch bedankt!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan