muis a4tech niet herkend onder win95

Status
Niet open voor verdere reacties.

jim sneglov

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2003
hallo,
Op de eerste plaats snap ik niet goed hoe ik mijn vraag op de juiste plek/rubriek gepost krijg;
niet bij elke rubriek staat de knop dat je een bericht kunt plaatsen volgens mij
maar ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik iets over het hoofd zie.
kritiek stel ik op prijs!

nu het probleem :
vrienden van mij hebben nog zo'n comp.
met win95 erop.
een sereeele muis aansluiting.
de oude muis deed het niet meer dus ik een nieuwe gekocht, type: a4tech ok:720,
maar windows ziet hem niet.
vervolgens driver van a4tech site gedownload en geinstalleerd en dat leidde er slechts toe dat de ps/2 niet eens meer zichtbaar is in apparaatbeheer:(.

Als ik via configuratiescherm/software/muis probeer het stuurprogramma probeer te wijzigen met het toetsenbord kom ik er niet in.Wat nu?
Iemand een idee?

Ps. bennewbee, aangenaam, lijkt me een serieus forum!
(hoe zet je zo'n gifje bij je naam links eigenlijk?)

Geplaatst door jim sneglov
hoe zet je zo'n gifje bij je naam links eigenlijk?
Welkom op Helpmij.:)
Dat gifje heet "Avatar" dit kan je vinden als je boven in de pagina op het knopje "Profiel" klikt.
Daar ga je naar "aanpassen van opties" onder kan je de avatar plaatsen/wijzigen.

heb je al eens geprobeert windows in veilige modus te starten

Heb ik over gedacht en ga ik doen.

onder opstarten op F5 drukken...toch?

Bedankt zover Fuego
en crash en AJT
Ik hoop dat ik hier binnenkort ook een groen vinkje bij kan zetten.
Het weekend moet ik werken dan zal ik er niet zijn.

Het opstarten in veilige modus (F8) heeft helaas weinig uitgehaald.
Het gekste vind ik nog wel dat er in apparaatbeheer geen verwijzing naar een muis staat.
Bij het opstarten geeft het besturingssysteem een venstertje met de mededeling dat er geen muis is aangetroffen op de seriële poort en dat je een muis kunt aansluiten, maar als ie eraanhangt
( afsluiten/opnieuw opstarten) komt hij nog steeds met dezelfde mededeling.

Zit er soms een verloop bij van USB/PS2 naar serial? Vaak kan dit problemen geven.
Welk type muis is het eigenlijk?

Het probleem hoeft dus niet bij je muis te liggen, laten we er van uit gaan dat de ps/2 poort niet goed geïnstalleerd is. Als je via configuratiescherm nieuwe hardware gaat toevoegen, staat die aansluiting er dan bij met een uitroeptekentje? Dan moeten de windows-drivers van die poort gewoon opnieuw geïnstalleerd worden.

Je hebt waarsch. gelijk fuego als ik naar hardware toevoegen ga staat die aansluiting PS/2 er niet eens bij laat staan een uitroepteken !?
Misschien moet ik de kast ook eens openschroeven en kijken of alles goed vast zit.
Heb nu even geen tijd om bij ze langs te gaan en die arme sloebers hebben ook geen windows'95 cd ze hadden 'm van tante.
Evengoed bedankt, ik laat nog wel horen,
jim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan