• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

muis aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjahe

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Is het mogelijk om de kleur en/of het formaat van de muis aan te passen binnen excel? Zo ja hoe gaat dat in zijn werk?

Makkelijkste optie is toch denk ik even naar de winkel lopen, en een grotere muis in een andere kleur kopen :D

Maar waarschijnlijk wil je de cursor veranderen. Je geeft echter niet aan hoe en waar je dat dan wilt doen.

Maar waarschijnlijk wil je de cursor veranderen. Je geeft echter niet aan hoe en waar je dat dan wilt doen.

Je hebt gelijk ik bedoel de cursor. Je merkt al dat ik een amateur-gebruiker ben. Ik heb in excel een aantal schermen met daarop 1000 cellen gevuld met nummers van 1 tot 1000. Dit is voor een verzameling, ik kan dan de nummers die ik bezit wegklikken. Het probleem is dat ik het cursortje steeds kwijt ben en daarom zou ik wel een wat grotere willen hebben of een andere kleur. De achtergrond van mijn scherm is wit en daarop valt de cursor soms niet echt goed op.Bekijk bijlage Map1.xlsx

Laatst bewerkt:
Varieer eens met een andere achtergrondkleur; bijv. oranje. de cursorindicator is dan wellicht een stuk duidelijker.

De contrastinstellingen van je beeldscherm aanpassen zou ook soulaas kunnen bieden.

OF

Code:
Sub M_snb()
   Application.Cursor = 1
End Sub

Laatst bewerkt:
Je kunt in Windows de grootte van je cursor aanpassen. Druk op de windows toets en tik in muis. In Windows 7 opent direct een dialoogvenster, als je windows 10 hebt, opent het instellingen venster en is geheel rechts een linkje naar extra muis instellingen (oid, mijn windows is Engels) waar je op moet klikken. Op het tabje Aanwijzers is een keuzelijstje met muisaanwijzers. Experimenteer met de selectie daarin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan