Muis beweegt vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
ik heb een Microsoft Cordless Wheelmouse, maar die beweegt af en toe volkomen zelfstandig vertikaal over mijn beeldscherm. Ondanks de-installeren en opnieuw installeren blijft het probleempje bestaan.
Wat is hier aan de hand?

Staan er apparaten in de buurt die storing kunnen veroorzaken? Zijn de batterijen nog o.k.?

Zit er geen hondenhaartje voor het lensje?

Er staat het volgende in de buurt: een printer, en op 1,5 mtr. staat een tv. Verder nog een koptelefoon, die op de pc in aangesloten.
Batterijen zijn OK.
Enneh, het is geen optische muis, gewoon een draadloze met een balletje.

Plaast je zender/ontvanger ergens anders. Het liefst een beetje uit de buurt van je monitor en PC. Elektromagnetische straling (van je monitor) kan vreemde uitwerkingen hebben op draadloze verbindingen.

en da's de reden waarom ik mijn nieuwe muis niet als draadloos heb aangeschaft...

Ik heb de ontvanger verplaatst. Die magnetische straling, dat zou het wel eens kunnen zijn.
Hoop dat het daarmee opgelost is. We vonden het wel een beetje griezelig idee: het leek net alsof iemand anders aan de muis zat.
Mocht het hiermee niet zijnopgelost, meld ik me weer.
Thnx,
Rudi.

Als je op het knopje drukt onder de ontvanger, schakelt ie over naar een ander kanaal. Misschien helpt dat ook nog.

Dat knopje heb ik even omgezet. Tot nu toe heeft alles volgens mij geen resultaat. Tijdens het bezoek aan deze site kan mijn cursor zomaar naar boven of naar beneden vliegen. Soms gaat dat langzaam, soms razendsnel.

Nadat ik gisteren even weg was geweest, bleek na de tijd dat o.a. een programma was gestart. Tijdens mijn werk zag ik de pijl van de muis willekeurig over het scherm gaan. Wat is dit allemaal? Wie kan mij helpen?

Lijkt er op dat iemand hem van een afstandje bestuurd.
Virus of iets dergelijks.
Wat voor virusscanner heb je en welke firewall?

Ik heb Norton System Works 2002, geheel up-to-date.
Firewall zit in de router.

Probeer gewoon eens ( om te checken) een paar dagen een andere muis, doet het probleem zich niet meer voor dan weet je genoeg!

Ok dan, ik heb nu al een tijdje een andere muis aangesloten, en heb geen last meer van een muis die alles vanzelf doet.
Blijft de vraag of die Microsoft Cordless Wheelmouse dus gewoon niet goed is afgeschermd, waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan.

Je zou naar de winkel kunnen gaan om hem om te ruilen, en als ze je niet geloven sluit je hem gewoon in de winkel aan op een willekeurige computer.

In iedergeval weet je nu wat het is

suc6 verder

groetjes Harry.

Heb dit ook gehad, alleen was met 2 muizen in een huis.
De PC boven reageerde op de muis, die de PC beneden bediende.
Dus in jouw geval: misschien een buurman?

Marco

Tsja, met 3 pc's in een netwerk thuis zou dat natuurlijk kunnen. Een interne buurman dan wellicht.
Maar goed. Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden en het is weer klaar, dus: iedereen weer eens hartelijk dank voor hun bijdrage om dit probleempje op te lossen!
Rudi Wissink.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan