Muis doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Berichten
41
Op een andere PC hier, reageeert de muis niet meer..
ik was bezig om een programma te deïnstalleren en toen starte hij opnieuw op...
toen kreeg ik het welkomstscherm van windows xp, en de muis reageerde gewoon niet..
Het toetsenbord doet het wel want als ik ik de pc weer opnieuw opstart en op f2 klik krijg ik gewoon dat opties menu..
het is een draadloze muis via de gewone uitgang van een muis (groen), maar een muis met draad werkt ook niet, en heb ook al draadloze muis via usb geprobeerd maar die reageert ook niet :confused:..

en ik heb geen idee hoe ik zonder muis bij het loginscherm een gebruiker kan seleceteren..

Wie kan mij helpen??
BVD, Erik
 
Met behulp van de tab en pijl toetsen kun je heel windows besturen.
De kans bestaat dat na het inloggen je muis als hardware wordt gevonden.
Ik denk dat je met die software een conflict hebt in apparaten beheer.

Met de start knop op je toetsenbord (doorgaans tussen ctrl en alt links op je toetsenbord) opent het start menu.
Met pijl toetsen en tab kun je configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / apparatenbeheer bereiken.

Eventueel kun je de zojuist geinstalleerde software verwijderen en nogmaals installeren.

Ben je in het bezit van een NIET-draadloze usb muis? Die zou het gewoon moeten doen.
 
Het blijkt ineens een heel ander probleem te zijn..
Toen ik het blauwe inlogscherm een tijdje liet staan kreeg ik de melding van McAfee dat er een virus is..
omdat ik niet voorbij inlogscherm kon komen omdat muis en toetsenbord niet werken heb ik diskette erin gedaan van McAfee en zo gescant op virussen (het gekke is dat als ik de computer opnieuw opstart het toetsenbord het wel doet want hij reageert op f8). Maar de scanner zei dat er 0 files op C staan..

Als ik dan weer normaal opstart en weer bij blauw inlogscherm ben, kan ik via deze computer over het netwerk naar mijn documenten op die pc. Ze staan er wel en de documenten die gedeeld zijn heb ik op deze kunnen zetten...

Wat moet ik nu doen? Valt de PC nog te redden, en zo nee wat moet ik dan doen?

BVD, Erik
 
Als je de pc aanzet druk na de startpiep herhaaldelijk op F8 als je dan in het zwarte menu komt met een keuzemenu met witte letters kies je voor veilige modus en kijk of de muis het wel doet.

Doet ie het wel dan probeer je een systeelmherstel,of je doet een scan met je virusscanner.

Lukt dit niet met je muis dan doe het nog eens zo opstarten maar dan kies je voor laatst recente bekende instellingen.
 
ik heb allebei de manieren geprobeerd maar bij allebei reageert de muis niet..
 
muis al eens op een andere pc getest? werkt die daar wel ?

beste is om een back upje te maken van je belangrijkste bestanden en daarna windows er opnieuw op te zetten.

als er een virus net optreed en je ook nog eens problemen krijgt is de kans aanwezig dat windows gewoon een beetje beschadigd is.
 
En probeer je het steeds met die draadloze muis of wissel je het ook met die andere?
 
Ik heb een draadloze muis via usb poort gebruikt, een draadloos via gewone muis poort en een met draad via gewone muis poort..
werkten allemaal niet op de 2 manieren, en wel op deze pc..

hoe kan ik dan nu back up maken als ik niet voorbij loginscherm kan komen..?

bedankt voor jullie hulp :thumb:
 
mischien een domme vraag maar wanneer steek je die muis over naar de ander?
Toch wel als de pc uit is?
Kun je niet bij het inlogscherm komen met de tab toets zoals paul schreef?
Dus probeer :pc uit ps2 muis aansluiten en pc opstarten.
 
als ik van muis wissel start ik pc opnieuw op, en met tab werkt ook niet, want toenet kwam de screensaver omdat hij al een tijdje op het loginscherm stond en dat verdween ook niet toen ik op een toets drukte :(;)
 
hmm..het toetsenbord reageert gewoo niet bij het inlogscherm maar wel als ik op f8 druk in het begin :confused:

wat moet ik nu doen? formateren?, of kan ik nog wat bestanden redden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan