muis doet het op 2 poorten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo beste mensen van de helpmij.

Ben hier al een hele tijd niet meer geweest maar nu heb ik zelf toch een vraagje.
Heb via de zoekterm eerst gekeken of ik ergens een antwoord kon vinden maar dat lukte niet.

Ik heb een Medion Laptop met links 2 usb poorten 3.0 en rechts 2 usb poorten 2.0
Mijn muis sluit/sloot ik altijd rechts aan op een van die twee 2.0 poorten.
Een week geleden hield de muis er na een tijdje mee op als hij in die 2.0 poort zat
Stak ik hem in de 3.0 poort links werkte hij wel.
Zo een weekje aangeklooid, telkens na een half uur die muis weer omzetten, maar sinds gisteren doet hij het helemaal niet meer op die 2.0 poort en zit hij nu noodgedwongen strak naast mijn dongel in die 3.0 poort.
Ik heb ook gecontroleerd of die 2.0 poorten dan helemaal kapot zijn maar een usb stick kan ik gewoon uitlezen

Dus rara wat is er loos? en belangrijker nog, hoe kan ik het fixen?

Wie het wie die mag het zeggen.

Alvast bedankt
Martin

Kan ook aan de muis liggen misschien.. ?
En:
Muis op batterij of aan snoer?

Bedankt voor de snelle reactie.

Kan ook aan de muis liggen misschien.. ?

Nee lijkt me niet, lees mijn eerste post maar.
1. muis deed het altijd wel bij het opstarten maar viel na een tijd uit
2. Muis doet het nu altijd wel op de 3.0 poort en niet meer op de 2.0 poort

En op je tweede vraag: het is een muis aan een snoer

Lees dit maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Varianten
USB 2.0 levert maximaal 500 mA (bij 5 V) en dat is genoeg voor eenvoudige apparaten, zoals een muis. USB 3.0 en 3.1 leveren respectievelijk maximaal 900 en 2000 mA.
Of....
de muis trekt te veel stroom.... (waardoor USB 3 het wel doet...)
Of...
De poort kan het niet leveren...(waardoor USB 3 het wel doet...)

Met dit eenvoudig ding zou je het kunnen meten:
http://dx.com/p/usb-av-usb-power-current-voltage-tester-translucent-blue-silver-235090
In NL?????? Wordt iig gratis verzonden.... top stond in PC-Active deze maand....
sku_235090_1.jpg

André ik geloof dat je mijn post niet goed gelezen hebt!!!

Als deze muis op deze computer 1,5 jaar perfect werkt...en hij gaat nu ineens kuren vertonen....
dan kan jou oplossing mijn probleem niet zijn
BTW ik heb net mijn laptop weer opnieuw opgestart en mijn muis doet het gewoon weer op de usb 2.0 maar het is een kwestie van tijd tot.... hij er weer mee ophoudt en mijn vraag is waarom dan?

PS toch bedankt voor het meedenken, waardeer is zeer.

Hallo

Test de betrokken u.s.b. poorten uit d.m.v. een andere u.s.b. muis.

Alleen zo kun je 100% zeker zijn van je zelf.

Het zou de eerste keer niet zijn dat intermitterende verbindingen in de kablering de oorzaak zijn.

Peter

Tja... mijn auto heeft altijd goed gelopen... 180.000 km... en toch in een keer.. waarom hier niet?
Je moet meer testen zoals ook VDK_P voorstelt.. want je weet gewoon niet zeker of het aan de muis of aan de poort ligt...
De USB3 poort kan nu eenmaal meer belasting aan... maar voor hetzelfde geld is je USB2 poort aan het stuk gaan...

Hoi Andre, hoi Peter,

Zal het zeker gaan doen, maar na het opnieuw opstarten doet mijn muis het weer in de 2.0 en als je er op wacht dat hij het weer begeeft gebeurt dat niet zo snel als al die andere keren, zal je altijd zien..
Maar is een kwestie van tijd en heb de andere muis al klaar liggen hier.

Laat weer van me horen zodra ik meer weet.

en toen begaf de muis het weer.

Andere muis doet het nu ook niet maar dat is geen goede referentie want die nieuwe muis krijg ik ook iet werkend in die 3.0 poort waar mijn oude muis het nu wel doet.
Vereist dus nog even verder onderzoek

Hallo

"een Medion Laptop" , met "usb poorten 3.0" ... zo oud zal deze nog niet zijn.

Medion 3 (drie) jaar garantie ... deze claimen.

Probeer eerst deze laptop terug te zetten fabrieksinstelllingen.

Je moet dit toch sowieso doen alvorens een garantieclaim.

Peter

Probleem lijkt boven tafel....

oude muis werkte >>> oude muis werkte niet >>> nieuwe muis er op en die doet het weer wel>>> terug naar oude muis die doet het niet >>> oude muis in prullenbak>> nieuwe muis doet het nu de hele ochtend al

Bedankt voor iedereen die meegedacht heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan