Muis doet niets meer na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
243
Hallo.Heb een pc geformateerd waar win 98se opstond.
Alles werkte prima (lees muis) voor de format.
Heb hierna win98 geinstalleerd (geen se) en de muis deed helemaal niets meer na de opstart dan in het midden van het scherm te blijven staan.
Kabel nagekeken/software verwijderd en opnieuw geinstalleerd/een andere muis geprobeerd,maar helaas.
Er staat in apparatenbeheer een geel puntje dat er iets mis mee is.Geen uitroep of vraagteken want de driver is wel geinstalleerd.
Kan er hardware matig iets fout zijn,kan ik iets wijzigen in de bios.Iemand nog andere ideeen.Weet niet excact wat voor type muis het is(merk) zit zelf nu thuis te tikken.Wel is het een muis met staart en scroll.Nog nooit problemen gehad na een format dat een muis het niet deed.Kan het iets met de opstartdiskette te maken hebben die ik heb gebruikt voor formatteren,dat ie vanaf de flop iets wegzet in het dos systeem?
Alvast bedankt.
Dirk
 
Nieuwste Drivers geïnstalleerd?

Andere muizen geprobeerd?

Jouw muis op een andere computer geprobeerd?

Misschien ligt het wel aan je muis.

Drivers van je moederbord geïnstalleerd?
 
Volgens mij serial.Die ps/2 is toch een aansluiting die in je usb aansluiting zit.Als dat zo is dan heeft ze een serial
 
ps/2 is rond, usb is plat en serial breed met veel pinnen om het dan maar zo te zeggen.
 
dan is het dus een ps/2.Aansluiting is rond met binnenin van die kleine pennetjes.Je loopt altijd te klooien als je er slecht bijkan om zo,n soort nokje die binnen in zit goed ervoer te krijgen.
 
98SE heeft geen moeite met die muizen, maar kijk op de onderkant welk merk je hebt en installeer van de fabrikant de drivers, dus niet de drivers die in windows zitten.
 
"Er staat in apparatenbeheer een geel puntje dat er iets mis mee is. Geen uitroep of vraagteken want de driver is wel geinstalleerd".

Wat is het verschil? En wat is een geel puntje? Als je iets "geels" ziet duidt dat (veelal) toch op een driverprobleem. Kijk eens in de BIOS. Misschien is je muispoort wel disabled.

Groetjes,
Bennie
 
ik heb diegene al een mail gestuurd om eens te kijken welk merk /type het is en dan maar de laatste drivers te proberen.Denk je dat gewoon win 98 er problemen mee kan hebben?
 
Hallo bennie.Maar voor de installatie geen problemen.Kan tijdens een format dan wat worden gewijzigd in je bios?En waar moet ik dan excact naar kijken in de bios,hoe heet dat.
 
Qua drivers is er een groot veschil tussen 98 en 98se. Aan een hardware fout hoef je niet zo snel te denken, probeer eerst de drivers van de fabrikant.
 
Nee, normaal gesproken niet. De BIOS blijft hetzelfde. Maar wie bij voorbaat iets uitsluit, komt weinig verder. Ik kan van hieruit niet in jouw PC kijken.:)

Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS. Loop ff de menuus langs en check.

Groetjes,
Bennie
 
ja oke bennie/caveman bedankt in iedergeval.
om verder te komen heb ik toch eerst het merk/type nodig en die heb ik effe niet.Ik hoor het morgen en ga het direct proberen.
 
Gelukt.Toch de goede driver opgezocht van logitec en draaien maar.
namens de feestcommissie bedankt.
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan