Muis doet vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertyuiop123

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo,

als ik de pc opstart reageert mijn muis niet.
Ik moet dan eerst een paar keer USB stekkertje in en uit mijn USB gat van computer eruit en erin doen... soms wel stuk of 10 keer... dan pas doet hij het :/

Het is een gewone draadloze muis van Trust....
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ligt niet aan het muis-> draadloos ontvang gedeelte... die reageert gewoon als de muis beweegt.
Ik heb Vista 64 bit. en voor de muis zijn alleen oudere drivers, voor XP enzo, de site zegt dat vista hem automatisch moet herkennen....

Alvast bedankt...

PS: weet iemand toevallig MAX temperatuur voor Phenom II x4 940?

ik zeg 1 ding,TRUST is bagger;)
die hadde we toevallig nog liggen... is al 3 jaar oud geloof ik, ik koop wel een nieuwe

Muis geen idee.

Maar wat betreft de CPU: linkje

62 graden Celsius dus

ok bedankt...

btje jammer dat die van mij zonder overclocken onder full load op 62 graden komt met GEIL koelvloeistof en 5 120mm fans in me coolermaster cm690 :/
(met stock cooler, heb even geen geld voor aftermarket ding....)

Voor zover ik me kan herinneren kwam hij eerst op 55 graden full load.... heeft iemand enig idee hoe dat omhoog kan gaan? ;/

(sorry voor verkeerde subforum...)

Hoi !

Duik in je bios en kies daar voor: default settings (o.i.d.).

Met Scythe Mugen koeler is de Phenom II bij bij 34 - 42 graden.

Greetz,

Harry.

Stof is 1 ding

Ik heb stof bij de stoffilters allemaal schoongemaakt...

Hoi !

Duik in je bios en kies daar voor: default settings (o.i.d.).

Met Scythe Mugen koeler is de Phenom II bij bij 34 - 42 graden.

Greetz,

Harry.

Default settings is het ook niet....
en ik ga pas een koeler voor cpu kopen als ik weer geld heb, maar bedankt dat je ff een voorbeeld geeft.

iemand nog een idee waardoor mijn cpu ineens zowat 10 graden warmer is? :/

ik herinner mij trouwens net dat ik mijn fans heb veranderd ff nadat ie eerst op 55 graden kwam...
ik heb het nu zo:

naamloos2.jpg

ik heb 5 dezelfde 120mm coolermaster fans...
er kan er nog 1 bij aan de bovenkant en nog 1 bij aan de zijkant....
zou mijn indeling van de fans misschien niet goed zijn? :/

bedankt voor de reacties :)

(misschien wil een admin deze topic verplaatsen naar processor/koeling en andere titel geven? ik kan dat denk niet.... maakt me niet heel veel uit dat het hier staat maar anderen misschien wel)

EDIT:
ik heb de side fan naar binnen toe gezet... en ik heb de onderste plek aan de zijkant waar een fan kan afgeplakt... en dan is die 2 graden koeler....
maar de side fan maakt nogal herrie als hij naar binnen toe staat op zijn hardst.... komt door de case... al meer op internet van gelezen... das een btje jammer :/
maar dan nog... dan issie 60 graden op full load terwijl hij eerst 54/55 was.... :/

Laatst bewerkt:
Bij mijn HAF932 kast heb ik alleen de zijfan als intake (front is uit). Als outtake de achter en top fan.

Het andere zijrooster zou ik gewoon vrijlaten, kan me niet indenken dat dat 2 graden scheelt.
Wat bedoel je trouwens met GEIL koelvloeistof ?

Denk dat ik mijn zijkant er voorlopig wel gewoon uitlaat tot ik mijn processor koeler heb....

en met GEIL koelvloeistof bedoel ik koelvloeistof van het merk GEIL...
dat haalde de temperatuur 5 graden naar beneden

zo heet dat spul wat je tussen je processor en de processor koeling smeert toch ook gewoon?

Nee dat is koelpasta (vermoedde al dat je dat bedoelde), maar op de website van G.E.I.L kan ik geen koelpasta vinden alleen maar geheugen.

oowja klopt... ff woordjes door elkaar gehaald...

ik had die pasta van een vriend geleend....
maar bij google ff koelpasta en geil intypen...
dan krijg je dit als eerste site:

http://tweakers.net/nieuws/40468/geil-introduceert-koperhoudende-koelpasta.html

net zogoed als die Artic silver 5 die iedereen zo goed vindt :)
maar dit is alleen op kort termijn denk (eerste reactie deronder)
misschien dat me processor nu wel warmer is dan eerst, omdat misschien die koelpasta op langer termijn misschien wel slechter wordt......

Ah nu snap ik ook waarom het niet meer op de website staat vermeld. Het bericht waar jij naar verwijst is van 2005, ondertussen is het spul dus uit de handel blijkbaar.

oh dat had ik niet gezien....
waarschijnlijk zal het spul niet best zijn dan als het uit de handel is...
Ik had het van een vriend, een restje, dus die zal het wel een tijdje gehad hebben.

Ik neem wel die artic silver 5 ofzo als ik ook een nieuwe cpu koeler koop.... koelpasta kost tog nix :)

ik zit nog te twijfelen tussen mugen 2 en Z600.... volgens mij maakt het niet heel veel uit wat ik neem...

Geen idee hoe lang dat spul goed blijft, heb hier nog van alles en nog wat liggen.
Mugen en Z600 zijn allebei erg goed, de Mugen is wel completer (gelijk een fan erbij die redelijk stil is).

aangezien ze even duur zijn neem ik dan liever mugen :)

maar wat is dan het verschil tussen mugen en mugen 2? :/
ze zijn ongeveer net zo duur... lijkt me dat mugen 2 dan beter is maar waardoor?

en in de reviews van mugen staat dat sommigen de fan er niet op een bepaalde manier op kan zetten, omdat dan het geheugen in de weg zit... en aangezien mijn geheugen ook zit aan de kant waar ik de fan wil hebben, ben ik bang dat ik daar ook last van ga krijgen...
dit is mijn moederbord:
138747-front.jpg

of zou het misschien handiger zijn als ik de fan verticaal omhoog zet? dan neemt ie ook warmte mee van de videokaart (HD4870), maar aan de andere kant gaat die warmte dan ook weer langs de processor.....

bedankt voor de reacties! :)

Hoi !

De Mugen (2) valt over je geheugen, geeft geen problemen behalve als je je geheugen wilt wisselen.

Ik raad je wel aan de Scythe Retention Kit te gebruiken: de Mugen weegt bijna 1 kg. en kan je mobo kromtrekken.

Het kan wel zonder, maar dan moet je extra voorzichtig zijn met je kast te verplaatsen etc.

http://www.scythe-eu.com/en/products/pc-accessory/universal-retention-kit.html

Greetz,

Harry.

ja daar las ik inderdaad iets over ja...
Maar bij de mugen zelf zit toch ook al zoown backplate?

en op die site die je gaf staat geen AM2+ socket :/ en die heb ik dus wel....
en is die ook in nederland te krijgen? :s
hier gaat het er ook al over dat ze hem niet in nederland kunnen krijgen....

maar aangezien hij maar 8 euro kost zou ik hem der wel bij kopen :)

bedankt :)

Hoi !

Heb 'm mee laten brengen uit Engeland samen met de Mugen en de Phenom II.

Samen nog geen 200 euri's. (pond staat laag !)

Greetz,

Harry.

Et. heb ik er nog wel 1 retention kit over, kompleet, maar zonder koelpasta (dat was bagger).

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan