Muis draaid als een gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Networx

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Berichten
8
Ik heb een optische muis en als ik aan het gamen ben heb ik regelmatig dat mijn muis ineens gaat "spinnen" Dus alles draaid in het rond. Dit is wel weer te verhelpen om een flinke ruk aan de muis te geven maar waar kan dit aan liggen?

Groeten Networx
 
Als het een draadloze is, dan is er kans dat de connectie met het basisstation dan even verloren gaat en dan blijft hij zijn laatste opdracht constant herhalen.
Daardoor kan het zijn dat je muis blijft spinnen.

Wat je er aan zou kunnen doen is je basisstation dichterbij zetten en/of weghalen bij storende apparaten (monitor / speakers)
 
Als het een draadloze muis is, zijn waarschijnlijk de battarijen aan vervanging toe, of is de verbinding niet optimaal. Probeer dan de ontvanger eens op een andere plaats te zetten.

Het kan echter ook liggen aan de ondergrond waarop je je muis beweegt. Een optische muis maakt een aantal keren per seconde een "foto" van de ondergrond, en vergelijkt deze met elkaar. Aan de hand van de gemeten verschuiving van het beeld op de foto'tjes beweegt de aanwijzer over je beeldscherm.

Problemgevallen zijn voor de hand liggend, en treden op als de ondergrond een te onduidelijk oppervlak heeft. (bv glazen tafel of een oppervlak met een exact repeterend fijn partoon) Probeer het eens met een (ander?) muismatje
 
Het is geen draadloze muis, USB ( vergeten te vermelden ) En ik heb gewoon een muismat eronder liggen. ( een donkere muismat ) Dus daar zal het ook niet aan liggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan