muis dubbelklikt soms.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske9968

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2013
Hallo,

Ik heb een nieuwe medion laptop maar mijn muis is nog steeds dezelfde (7 jaar oud ongeveer).
Sinds een week begon deze ineens te dubbelklikken terwijl ik slechts 1 keer klikte.
Dat deed hij zo'n 3 keer na elkaar en dan ging het weer even goed en plots begon hij weer te dubbelklikken.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb hem nog niet durven opendoen (omdat het zo onregelmatig is denk ik aan een slecht contact).

Welke muis heb je?

Ik zou hem openschroeven. Als stof weghalen niet werkt, dan kan je proberen om een druppeltje alcohol in het klikmechanisme te doen.

Overigens is 7 jaar wel oud voor een muis. Ik denk dat een nieuwe muis veel fijner werkt.

Hallo

"dan kan je proberen om een druppeltje alcohol in het klikmechanisme te doen."

Dit snap ik niet ....

Mechanisch ?? --> alcohol smeert niet , en zal zo goed als zeker het beetje aanwezige sillicinevet verwijderen.

Elektrisch (schakelaartje) ??? --> alcohol bevat een beetje water ... schakelaartje zal zo goed als zeker oxyderen (roesten)

Beter is , om 1 of 2 druppels kontaktspray te gebruiken. (schakelaartje)

Indien je handig genoeg bent , het defekte schakelaartje ( kontaktdender door vervuiling ) desolderen , en een nieuw exemplaar monteren ...

Peter

Omdat vuil/aanslag etc oplost in de alcohol? met alchol bedoel ik bijv nagellak verwijderaar of spiritus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan