Muis en toetsenbord gaan uit bij: "Voldoet niet aan eisen van Windows Logo Test"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Booij
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Booij

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
Goeie nacht,

ik heb een probleem met de Windows XP installatie, na de-installatie. Tijdens het installeren van Windows XP krijg ik een foutmelding over: "Realtek ac'97 Audio Controller voldoet niet aan de eisen van het Windows Logo Test".

Dan staat er of ik 'm toch wil installeren, maar de muis en het toetsenbord doen het niet.

Me audio deed het hiervoor wel, dus ik zie 't probleem niet. Maar nu heb ik geen idee wat ik moet doen. En ik ben bang dat ik het echt helemaal verpest heb.

Het enige wat ik wou was me Harde Schijf formateren, maar ik heb met me domme kop niet echt goed gelezen en zit nu dus flink in de knoop. Echt.. al het hulp is welkom.

Trouwens, dit is waarschijnlijk ook een domme vraag.. maar kan ik misschien de de-installatie van Windows XP ongedaan maken met een herstelpunt? Hoe ik dat ook weer zou moeten bereiken is ook weer een vraag.. Of zijn die herstelpunten soms ook een deel van Windows XP waardoor ik die zojuist ook heb verwijderd?

Een goede nacht Booij

Dat je het probleem niet ziet dat komt omdat er ook geen probleem is.
Dat windows logo test gebeuren is ook geen foutmelding maar een melding.
Zoiets zou je ook anders en meer realistisch kunnen vertellen als ,wij van microsoft willen je even mededeelen dat we daar niet onze logo van windows er op hebben gezet omdat de makers van deze audio controller nog niet bereid was ons daar voor te betalen.
Dat klinkt iets anders dan een foutmelding.
Maar ook omdat je van die audio controller weet dat hij goed is kun je gewoon er voor kiezen om hem toch installeren.

En gaat nu weer lastig omdat je muis en het toetsenbord niet doen.
Ik neem aan dat ze met usb zijn.
En meschien dan ook het wel kunnen als de usb instelling in de bios daarvoor aanpas.
En in de bios gaat vertellen dat ook een legacy usb ondersteuning nodig is.

Die bios kun je inkomen door tijdens het opstarten van c pc op DEL te klikken of anders ESC.
Als daar bent dat zoek eens naar zo'n scherm.

bengal_onboard_device.gif

Je dan meestal de keuze bij usb (ook als er jou geen muis en of toetsenbord bij zou staan maar alleen usb) om ze ook op auto te zetten.
Dat zou wel eens kunnen helpen dat je muis en het toetsenbord het gaan doen tijdens de installatie van windows.

Die herstelpunten zijn een onderdeel van een windows service die bekend staat als systeem herstel dat kan dus niet.

Een domme vraag bestaat niet ,het nooit dom om naar infomatie te vragen en leren hoe het zelf kunt oplossen dat is slim.
Er bestaat wel een dom gedrag ,door er niet naar te vragen als er mensen zijn die graag willen helpen.

Heel succes gewenst ,en je heb helemaal niks verpest.
En hoef zeker niet bang te zijn ,waar niet dood aan gaat word alleen maar sterker van.

:thumb:

Hey Ragdoll, hartelijk bedankt voor je hulp.

Ik had het geprobeerd wat je zei, maar USB Legacy stond al aan.

En het was trouwens ook alleen bij dat stukje dat die niet meer werkte.

In ieder geval. Ik heb daarna opnieuw de installatie gedaan, maar deze keer met een ps2 toetsenbord. En daar werkte 't wel mee.

Bedankt voor de hulp, he. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan