Muis en toetsenbord lampjes!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

D.M.D.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
hey mensen.. het lampje van de muis en de lampjes van het toetsenbord blijven altijd branden als ik de pc uit heb gezet.. hoe kan dit?? Op de andere pc gaat dit gewoon uit!
Kan je dit instellen ofzo?? Er staat dus op de een of andere manier toch stroom op..
is het slecht voor de pc als je de knop achter de pc steeds uitzet??

greetz

Als een pc "uitstaat" blijft er altijd nog wat spanning op het moederbord staan.
Dat het lampje van het toetsenbord blijft branden is redelijk normaal, dat heeft een andere pc van mij namelijk ook.
Naar mijn weten kan het geen kwaad als je het knopje telkens omzet (Dan is de stroom inderdaad helemaal van de pc af), maar er is wel enig risico dat de CMOS batterij (die de instellingen van het BIOS vasthoudt) eerder leeg is. (Die wordt namelijk gevoed door de spanning die nog op het moederbord staat zodra de pc "uit" is gezet.

Aaah okee dan bedankt.. maar kan je dit ook instellen in de bios ofzo.. dat er geen stroom op staat...??
Ow ja... als de pc 's nachts uit heeft gestaan enn je start hem de dag erna op doet de muis het niet meer..?? dus kan het dan toch erg zijn als er te lang teveel spanning op de muis staat..???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan