Muis en toetsenbord stoppen er soms mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Op schone PC gisteren Vista geinstalleerd. Essentiele updates opgehaald.

Hierop een Logitech USB draadloze muis en toetsenbord. Doen het goed, maar tijdens het werken in Vista stoppen ze er soms ineens mee! Je kunt dan dus helemaal niets meer! Alleen nog de PC resetten.

Het gaat soms een uur goed, soms tien minuten. (Ik heb dit nog niet gehad tijdens het spelen van een game overigens)

Het bijgeleverde Gateway toetsenbord en muis (ook USB en draadloos) hadden gisteren precies het zelfde probleem.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? En wat hier aan te doen is?

Groter probleem

Inmiddels wat verder:

Het is bij nader inzien zo, dat Vista als geheel af en toe bevriest. De muis en het toetsenbord doen niets meer. Maar ook de installatie van een programma stopt er dan bijvoorbeeld mee.

Tijdens de opstart soms de melding: CMOS Checksum Bad. F1 to enter set up, F2 to load default values and continue.
Bij kijken in het bios (F1)) blijkt deze dan naar de default instellingen gegaan te zijn.

De PC is een paar dagen oud. Ik heb contact opgenomen met de leverancier. Die dacht aan een conflict van de NVidia-chipset en het MSI-moederbord. Ik mag hem brengen.

De PC is weer retour.

Het updaten van het BIOS bracht geen oplossing.

Uiteindelijk is het moederbord vervangen (MSI P6N SLI V2/Ultra)

Alles loopt nu als een zonnetje! Geen vastloper meer gehad en zo hoort het natuurlijk ook.

Alleen nog jammer dat de speaker-uitgang en microfooningang aan de voorzijde het nog niet willen doen, maar dat zijn details, misschien es een nieuw topic...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan