Muis gaat niet meer links of rechts ..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doc_okidoki

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
heb voor mijn zoontje een pc staan met een berg spellen erop

p3 met xp pro

nu heeft ie op 1 of andere manier zo zitten rommelen met die pc dat de muis alleen nog naar boven en beneden gaat ... :confused:
scrollen werkt ook gewoon
alleen wil ie met geen mogenlijkheid meer naar links
of naar rechts ...:(

mischien iets simpels ??
ik kom er niet uit in iedergeval

iemand ideen??
Alvast bedankt voor de moeite ! :thumb:

Doc

Begin eerst eens bij de muis zelf. Verwijder het balletje aan de onderzijde van je muis en controleer of beide draai-wieletjes nog wel reageren.

heb het met 2 muizen geprobeerd
en met beiden het zelfde resultaat ..

lijkt me heel sterk dat beide muizen het zelfde probleem hebben, maar ga er wel even 1 uit elkaar halen

thanx voor de vlotte reactie

Groeten
Doc

En als je hem eens deinstalleerd ? Dus bij apparaatbeheer muis verwijderen. Daarna opnieuw opstarten, als het goed is vind de pc hem dan weer en installeerd hij hem opnieuw.

heb ik even gedaan
maar na opnieuw opstarten vind hij de muis
instaleerd hem opnieuw
weer opnieuw opgestart en , helaas
de muis gaat nog steeds alleen naar boven en beneden ...
ga morgen die muizen ff op mijn eigen pc testen
maar ik vermoed dat daar het probleem niet in zit

in iedergeval bedankt voor de snelle reactie's

en als iemand nog iedeen heeft .., graag :D

Groeten
Doc

Het klinkt toch als een driver probleem. Ga naar de website van de muizenfabrikant en download de laatste driver. Verwijder de muis uit apparaatbeheer en selecteer bij het opnieuw zoeken de zojuist gedownloade driver.

Als je de muis verwijderd en het systeem opstart, niet de drijver opgeven en zelf laat zoeken naar een standaard muis, gaat het dan wel goed.

Wat voor muizen zijn het? Als het USB muizen zijn haal dan even een verloop stukje om het op een PS/2 aansluiting aan te sluiten. Is het een PS/2 stekkertje haal dan een verloopstukje naar USB. Kan zijn dat de aansluiting op de PC gewoon kaduuk is....

Geplaatst door humpe
Als je de muis verwijderd en het systeem opstart, niet de drijver opgeven en zelf laat zoeken naar een standaard muis, gaat het dan wel goed.

nou, snap er niks meer van ... :(

ik heb opnieuw gestart, zonder muis
na opstarten de muis erin gedaan ...

toen na een poosje, zat er weer beweging in ! :thumb:

ben er voor mezelf nog niet uit wat er nou aan de hand geweest is, maar hij doet het weer

iedereen bedankt voor het meedenken

G:thumb: :thumb:

Groeten
Doc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan