• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Muis in Excel blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste Helpers,

Een jaren oud probleem in Excel doet zich weer voor en google heeft me nog niet DE oplossing gegeven. Al deze (http://support.microsoft.com/kb/307812/nl) oplossingen hebben niet gewerkt.
Wanneer een werkmap wordt geopend en met de muis een cel wordt aangeklikt, blijft de muis vastzitten en bij het bewegen ervan worden reeksen cellen geselecteerd. De enige manier om dat te stoppen is door Ctr+Alt+Delete het programma te beëindigen.

Wie weet de oplossing?

Hartelijke groeten, Sundance
------------

Ik zou verwachten dat een (of beide) Shift toetsen vast zit.

Tijs.

@Cobbe: de link die jij doorgeeft had ik vandaag ook al gevonden. Wat bij die TS werkte, lukte dit keer niet.
Ook de mogelijkheid van een vast zittende shift toets is niet de oorzaak.

Ook de andere suggesties uit de link die ik plaatste hebben het probleem niet opgelost.

Wie o wie??

Niet de linker muisknop die vastzit (ik vermoed van niet, maar toch maar even geopperd)? Meer ideeën/tips heb ik zo snel niet.

Tijs.

Helaas, neen. Zodra Excel weer is afgesloten doen alle functies het normaal. Het is echt een Excel probleem en de oudste klacht daarover dateert - even uit mijn hoofd - uit 2006!

Betreft het het hier mogelijk een toetsen bord met functietoetsen (FN) van bv logitech, of een laptop.
Dan kan het nodig zijn FN +F8, of FN + shift + F8 te drukken.

De eerste keer had je hier in 2006 last van. Wat had je toen gedaan om het op te lossen? Wat is er nu nog hetzelfde en wat heb je precies? Toetsenbord, muis, pc, Windows, excel versie?

Mvg Leo

Het probleem is niet opgelost.
Ik heb mijn vriend geadviseerd Excel opnieuw te installeren.

@Leo: volgens google komt dat probleem al sinds 2006 voor. Niet bij mij of mijn vriend, maar in het algemeen. Wonderlijk dat er - los van de suggesties - geen werkende oplossing bestaat (ogenschijnlijk).
Om het draadje te sluiten heb ik die de status 'opgelost' gegeven.

Groeten, Sundance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan