Muis is dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter joog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
Al een wonder dat ik hier ben gekomen door middel van het toetsenbord! ok, wat is er aan de hand? windows 98 comp, muis met draad (een oude compaq). muis doet het niet, er is niet eens een pijltje. Via system-hardware zie ik dat muis niet goed werkt. Er staat :
Dit programma werkt niet goed omdat windows het bestand (vmouse.vxd) niet kan laden. Dit bestand laadt de stuurprogramma’s voor het apparaat.
Los dit probleem op door windows setup opnieuw uit de Windows-cd-rom

Alleen, ik heb hier geen windows cd-rom!

kan ik het anders oplossen?

( het rare is ook dat het beeld 16 kleuren heeft, ik kan dat wel wijzigen, maar dan moet ik comp opnieuw opstarten. als dat is gebeurd dan heeft het weer 16 kleuren. Dit alles is gekomen nadat ik AVAST viruskiller op de comp heb gezet...)

alvast dank,

jochanan

Muis-probleem: haal de muis es weg bij Apparatenbeheer en start de pc opnieuw op.

Beeld-probleem: installeer videokaart-drivers. (niet die van Windows zelf)

volgens mij bijna! Maarrrr...

zonder muis is zo lastig om hier te komen, maar tis meer weer gelukt. dank voor je snelle antwoord. heb muis gewist uit hardware-prodielen, en windows ging inderdaad na restart opzoek, en leek m te vinden. maar er staat :
ps/2 compatible muispoort. Er is een probleem opgetreden tijdens de installatie van het stuurprogramma van dit apparaat. foutcode 1fb

als ik opnieuw instaleren doe, dan komt er : de wizard zoekt naar bijgewerkte stuurprogramma's voor: ps/2 compatible muispoort. dan zoekt ie in diskettestation, cd-rom station en microsoft windows update, dan zegt ie even kort '' bezig met downloaden servergegevens'',
en dan: Welk stuurprogramma's wiolt u instaleren? ik klik op, nee, ik ga met steeds maar TAB naar ''het bijgewerkte stuurprogramma (aanbevolen), dan zoekt ie dat volgens eigen zeggen in c:\windows\inf\msmouse.inf, maar dan, dan komt het ....
vraagt ie naar cd rom windows 98 tweede editie!

En DIE heb iok hier niet!

valt dat te downloaden oid?

alvast dank!!!!

Welk drivers moet ie hebben?

Je kan et path van C:\WINDOWS\system of C:\WINDOWS\system32 ook gebruiken dacht ik.

gelukt! fijn de muis terug!

inderdaad in c:windows\system!!!!

nu nog meer dan 16 kleuren op het scherm, of moet ik dan naar een ander onderdaal binnen helpmij?

(Als ik instel 16 bit kleuren, moet ik mopnieuw opstarten, en als ik dat doe zijn er weer maar weinig, slechts 16, kleuren!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan