Muis is het er niet mee eens

• Onderwerp starter Onderwerp starter Josv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Josv

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Hallo

Ik heb al langere tijd problemen met mijn optische muis, geen gigantische zorgen dat ik niets meer kan doen, maar het irritatie bekertje begint de laatste tijd toch aardig vol te lopen.

Ik heb gewoon een basic optische USB muis van DELL (zie plaatje)

Het probleem ermee is dat hij al langere tijd kleine kuren vertoond. Dit is vooral dat de muis soms op willekeurige momenten zomaar naar de rechterbovenhoek van de monitor gaat. Dit is erg vervelend tijdens programma's of tijdens het bekijken van internet pagina's. Bijv. als je net ergens wil klikken en toevallig schiet de muis dan naar de bovenhoek, dan is het dag dag internet pagina omdat die bovenhoek ook de thuisbasis is van een schattig kruisje waar je allerlei dingen mee afsluit.

Dit probleem heb ik al maanden last van, vervelend, maar door gewenning was het nog wel te overleven. Het gebeurd ongeveer 1 keer per 1 tot 10 minuten, maar alleen als de muis wordt bewogen. De muis blijft dus wel plakken tijdens het typen van een tekst of iets dergelijks.

Maar de reden dat het irritatieniveau de laaste paar dagen omhoog is gegaan komt doordat er een nieuwe verkoudheid is ontstaan. Nu begint de muis ook overactief te klikken. Dat wil zeggen, als ik 1 keer op mijn muisknop klik vindt de muis gewoon dat er maar 2 klikjes moeten komen. Dat dit erg vaak gebeurd begon mij toch wel op de zenuwen te werken dus vandaar de vraag; "Hoe los ik dit op?"

Ik heb naar drivers voor de muis gezocht maar er bleken geen recente aanwezig te zijn, ook prutsen met andere USB poortjes heeft bedroevend weinig effect.

Ik hoop dat iemand iets meer weet, anders wordt het tijd voor een muizenval...

Bij voorbaad dank

Jos

Dell_2button_optical_usb_mouse.jpg

Het gebruik van een "Orginele" Dell (logitech) muis doet mij vermoeden dat jij ook een Dell Laptop hebt......

indien mijn vermoeden juist is , welk type? in de D6xx serie is dit voor mij een erg bekend probleem welke opgelost word door het vervangen van een hardware onderdeel.....en dan word het een garantie zaak (indien nog aanwezig) en even bellen met Dell

Heb jij geen dell laptop, dan de vraag heb je dit alleen met deze muis of ook met andere

wellicht overbodig maar je hebt toch wel een effen ondergrond?
Dus niet een muismat met een afbeelding erop of een tafelblad met streepen want dan volgt het oog van de muis die strepen en/of afbeelding.
Het overactief klikken kan mischien wel komen door de muis te hard weer ergens anders neer te zetten door al de irritatie (kan me zo voorstellen )

Dell heeft toch ook een driver en applicatie cd bijgeleverd?!

.

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook gehad met een Logitech muis. Ik gebruik 'm niet meer nu omdat ik er gek van werd. Maar kijk inderdaad eerst even of je het met een (andere) muismat nog steeds heb.

Ok ik heb het de laatste 2 dagen met een andere identieke muis geprobeerd.

Hoewel de problemen met deze muis minder zijn, heb ik ook met deze muis het probleem dat de pointer opeens weg schiet, alleen is het met deze muis de linkerbovenhoek i.p.v. de rechter. Het dubbelklikken met 1 klik heeft deze muis niet.

Het gebruik van een "Orginele" Dell (logitech) muis doet mij vermoeden dat jij ook een Dell Laptop hebt......
Nee dat is niet het geval

wellicht overbodig maar je hebt toch wel een effen ondergrond?
Ja ik gebruik een microsoft muismat, ik heb nooit problemen met de besturing.

Het overactief klikken kan mischien wel komen door de muis te hard weer ergens anders neer te zetten door al de irritatie (kan me zo voorstellen )
Waar ziet u mij voor aan?
Nee zo ben ik niet

Dell heeft toch ook een driver en applicatie cd bijgeleverd?!
De muis komt van een miskoop door een bedrijf, en is zo naar mij toe gekomen, ik heb zodoende geen officiele doos papieren en dergelijke.

Als het met een andere muis ook gebeurd zou ik toch even een andere muismat pakken of deze schoon maken.

Ik heb het probleem ook met een andere ondergrond, daarbij is de snelheid waarmee de muis naar een bovenhoek schiet zo snel dat het duidelijk is dat dit niet door de ondergrond verzorgd wordt.
Ik denk zelf eerder dat het een softwarematig probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan