Muis kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarnoajax

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Hallo,

Mijn muis doet de laatste tijd een beetje gek. Ik vraag me af of het hard of software problematiek is.
Soms begint mijn cursor heel gek te doen en wordt het pijltje een gek bewegend object. Soms veranderd het ook naar een zwart vierkantje. Het knippert dan en het klikken is heel onduidelijk.
Mijn muis is al redelijk oud (jaartje of 6-7) en heeft het altijd goed gedaan verder. Als ik de PC opnieuw opstart doet de muis het wel weer een tijd normaal.
Ik heb er een filmpje van gemaakt en een foto.

http://youtu.be/kbjv9jrMcw8

Ben ik toe aan een nieuwe muis?

Gr. JarnoIMG_7531.jpgIMG_7531.jpg

USB of PS/2 aansluiting?
Test hem op een andere PC, doet hij daar hetzelfde?

Start eens op zonder muis en sluit hem aan bij een USB
Bij een PS/2 zonder muis opstarten, afsluiten weer muis aansluiten en opstarten.

Wat schoten voor de boeg:
Draadloos? Geen andere draadloze apparaten in de buurt? Batterij al eens vervangen?

Muis met cable? Gebruik eens een wit A-4tje als muismat.
Andere usbpoort al geprobeerd.
Zit ie in een usb-hub? Dan losse usbpoort steken.

USB of PS/2 aansluiting?
Test hem op een andere PC, doet hij daar hetzelfde?

Start eens op zonder muis en sluit hem aan bij een USB
Bij een PS/2 zonder muis opstarten, afsluiten weer muis aansluiten en opstarten.

De muis is een G5 laser van logitech en is bedraad. Zit in de computer met USB. Daarnaast heb ik een tweede draadloze muis van logitech.
Het gekke is dat de muis het op mijn gedupliceerde scherm wel goed doet(ik gebruik mijn TV als tweede scherm vanaf de bank). Op de TV is het dus een gewone muis en op de monitor een raar teken.
Zodra ik de muis uit de USB poort haal blijft het tekentje staan. Op een andere pc doet de muis het ook gewoon voor zover.
De muizen hebben het beide samen al jaren goed gedaan.

Je ziet op het tweede scherm dus wat anders als op de monitor?

Zelf heb ik deze muis ook. De software heb ik moeten verwijderen omdat het voor problemen zorgde. Welke weet ik niet meer. De muis is helemaal functioneel met een standaard driver en zonder stuurprogramma dus probeer dat eens.

Zelf heb ik deze muis ook. De software heb ik moeten verwijderen omdat het voor problemen zorgde. Welke weet ik niet meer. De muis is helemaal functioneel met een standaard driver en zonder stuurprogramma dus probeer dat eens.

Ja op mijn tweede scherm zie ik gewoon een muis en de monitor een gek tekentje. Inmiddels de software verwijderd. Tot nu toe doet hij het nog goed. Ik hou jullie op de hoogte :)

Software verwijderd, maar het probleem blijft. Het gebeurd ook op willekeurige momenten. Eén keer was ik in pdf aan het scrollen en een andere keer gewoon op mijn bureaublad.

Het is niet dat ik het nu weet maar het zou de grafische driver of stuurprogramma kunnen zijn. Daar wordt het signaal voor het tweede beeld samengesteld. Wellicht is er een andere versie van driver en/of software voor de grafische kaart of chipset. De betere hoeft daarbij niet de nieuwste te zijn. Het zou dan ook een fout kunnen zijn die de grafische kaart maakt. Heb je al een andere set cursors geprobeerd?

Ben ik toe aan een nieuwe muis? Ik denk dat het prima muizen zijn, het kabeltje is retro uitgevoerd en nogal stijf, een beetje buigzaam. Dit is aan slijtage onderhevig daar waar het veel beweegt. Op het moment dat je het beeld niet goed op de monitor ziet, beweeg dan eens het kabeltje vlak bij de muis want daar gaat de kabel wel eens stuk.

Als je niet verder komt, post dan het probleem eens bij beeldschermen want ik heb nog nooit een tweede scherm gebruikt dat ik me herinner en weet niets van de problemen of beperkingen die je daarbij tegenkomt. Succes.

Dat zou vooral betekenen: een nieuwe driver voor de ATI grafische kaart "versie 14.6 beta" werd daar genoemd, de cursor ergens heen en weer bewegen, het context menu even oproepen op één van de beide schermen door rechts klikken of bij resolutie instellingen van Catalist de volgorde van de beeldschermen aanpassen of een andere set muiscursors nemen, bij voorkeur misschien de geanimeerde aanwijzers of met de instelling Muis Spoor Weergeven - afgevinkt.

Elk zijnde een meer of minder definitieve oplossing. Graag gedaan en succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan