muis klikt 2 keer bij 1 keer klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Sinds enige tijd heb ik een probleem.
Mac en logitech track bal.
Als ik 1 keer met de muis klik vb een mail te deleten klikt die de volgende mail ook weg.
Of als ik op internet 1 blz terug wil met de pijl dan doet hij 2 blz terug.
Ik heb mijn snelheid van klikken al tot de helft gebracht, maar dat helpt niet.
Zou ik best een nieuwe muis kopen of is dat in te stellen.

Ik heb niet zo'n ding. Misschien is er een update, welk type en zo kun je vinden bij de logitech control centrum website.

Anders even een trackball lenen als het kan, of even naar de winkel, dan weet je het meteen.

Mijn ervaring is dat muisbuttons (micro switches) best wel snel "slijten": Een mechanische schakelaar die omgezet wordt "bounced" altijd. Bouncing is het op en neer stuiteren van een mechanisch contact. Dus eigenlijk maak je een aantal keren contact. Hardware en software zorgen er voor dat dit bouncen als één contactovergang worden gezien. Bij het ouder worden van de schakelaar kan dit bouncen zo lang gaan duren of zo heftig worden dat de elektronica dit toch als meerdere overgangen gaat zien. Meestal sluipt dit proces vrijwel ongemerkt binnen.
Ik vervang regelmatig de micro switches uit mijn muis door exemplaren uit muizen die door andere oorzaken defect zijn geraakt.
Zoek in Google maar eens op "bouncing" "switch" (kies eventueel voor "afbeelding" weergave). Dan krijg je een aantal plaatjes te zien die e.e.a. duidelijk illustreren.
Dus ja, ik vermoed dat je beter een nieuwe kunt kopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe gekocht, maar het probleem blijft.
Als ik heeeel snel druk is het ok.
Zou dat met een instelling te maken kunnen hebben?

Altijd spijtig als je onnodig iets nieuw hebt gekocht. Mss kun je hem terugleveren.
Bij mijn gewone muis zie ik geen instellingen die dit zouden kunnen oplossen.
"Ik heb mijn snelheid van klikken al tot de helft gebracht, maar dat helpt niet."
Je kunt deze natuurlijk nog verder terugbrengen. Door op het mapje er naast te klikken kun je je snelheid testen.
Heb je de aanwijzingen uit post #2 en #3 al opgevolgd?
Je zou natuurlijk ook je driver kunnen vernieuwen.

Heb je al contact gehad of? Dit gaat niet werken denk ik. Neem dat ding onder de arm en ga naar de winkel. (advies)

IK heb een mail naar logitech gedaan maar nog geen antwoord gehad.
Er zijn hier in de regio geen winkels die dit verkopen, ben toch geen vragen maar die weten daar ook niets van.
Winkel personeel schijnt dat niet te weten.
Ik weet niet meer waar ik die gekocht heb, maar dat is de eerste vraag, heeft u die hier gekocht? wanneer?
Maar als de nieuwe het probleem ook geeft, ik moet zeggen iets minder, dan ligt het volgens mij eerder aan iets anders.
Ik moet al gauw 10 km rijden tot een winkel, dus leek het eenvoudiger, verplaatsing en tijd, een nieuwe te bestellen.

Je hebt nog (steeds) niet teruggemeld OF je bij het Logitech ControlCenter naar instellingen hebt gekeken en -indien mogelijk- daar aanpassingen hebt gedaan?
Je vraagt in bericht 5 of het een instelling zou kunnen zijn en da's nu net één van de dingen die je in het ControlCenter mogelijk kunt veranderen.

Filmpje

Laatst bewerkt:
Ben id gaan kijken en heb het prog gedownload en geïnstalleerd.
Heb echter niets gevonden dat ik dacht te kunnen in stellen, of ik ken er niet genoeg van.
Ik vond daar in wel veel over keyboards maar niet veel over trackball.
In het filmpje zie je vooral de verschillende knoppen en hun toewijzing denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan