Muis knop werkt niet meer na sluimerstand (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
794
Sinds kort ben ik overgestapt van het totaal afsluiten van mijn pc naar de sluimerstand, omdat dit veel sneller opstart, en evenmin stroom gebruikt.

Maar ik kwam erachter dat mijn muis (razer diamondback 3G) niet meer volledig werkt zodra ik uit de sluimerstand opstart. De extra knoppen werken niet allemaal meer.

Ik heb naast een scrollwheel en 2 "gewone" knoppen ook nog 2 knoppen aan allebei de zijkanten.

De gewone knoppen en het scrollwheel werken nog gewoon, en ook de onderste knop aan de linkerkant. Echter, de bovenste aan de linkerkant, en beiden aan de rechterkant doen niets meer.

Normaal zou je met de bovenste links in FF "volgende" gebruiken, iets wat ik regelmatig doe. Met de rechterknoppen kan je de snelheid van de muis aanpassen.
Vooral de "volgende" knop mis ik erg, ik moet nu elke keer weer naar de linkerbovenhoek, iets wat ik erg vervelend vind :eek: .

Is er misschien iemand die een oplossing weet (behalve de pc "gewoon" afsluiten steeds)? Ik heb inmiddels ook de nieuwste driver geinstalleerd, maar dit mocht niet baten :(
 
Vista, muis reageert niet meer na 'sluimerstand'

Heb zopas een nieuwe laptop gekocht en ondervind hetzelfde probleem.
Na lang zoeken denk ik het probleempje opgelost te hebben, het lijkt toch te functioneren.
Te volgen stappen :

Ga naar : Configuratiescherm -->Energiebeheer-->Instellingen van beheersschema bewerken.
Op dit laatste tabblad klik je op de regel 'Geavanceerde energie-instellingen wijzigen'.
In de kolom die dan verschijnt ga je naar USB-instellingen -->Instelling voor selectieve USB-onderdrukking--> op accu : uitgeschakeld / op netstroom : uitgeschakeld (staat op je PC waarschijnlijk op 'ingeschakeld' waardoor de muis niet werkt).

Daarna op Toepassen en OK klikken en nu zou de muis wel moeten werken nadat de computer uit de sluimerstand ontwaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan