muis laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hoe krijg ik mijn muis touchpath zo dat ie weer kan scrollen door het menu het lukt me niet met de laptop. Daarnaast werkt een gewone usbmuis prima.Als deze eruit is werkt de touchpath verder oke alleen moet ik iedere keer met scrollen via de schuifbalk dat is vrij lastig.
is er iets niet goed ingesteld?Normaal met scrollen moet ik op de rechterbuitenrand heen en weer gaan met de vinger bij het touchpath. Wie weet raad.ook al is de accu vol

groeten sierras

Kun je niet ergens in het configuratiescherm de muisvoorkeuren instellen?
Ik werk nu met Linux mint, daarbij kun je gemakkelijk via Menu, Voorkeuren, Muis alles wat met het touchpad van de laptop te maken heeft instellen. Maar jij zit nu op Windows neem ik aan? Kijk dan even bij het configuratiescherm.

Niet alle laptops kunnen dit. Mijn recente notebook heeft dit ook niet, is mij jammergenoeg voor de koop ook niet opgevallen.

Niet alle laptops kunnen dit. Mijn recente notebook heeft dit ook niet, is mij jammergenoeg voor de koop ook niet opgevallen.

Elke laptop kan het, zolang het besturingssysteem het toelaat. In Linux kun je Horizontaal en verticaal scrollen inschakelen, of scrollen uitschakelen. Het is niet zo dat er een apparte laag voor het scrollen op het touchpad moet zijn. Het kan dus met elke laptop.

muis

hij heeft het ook gedaan maar ineens niet meer en ik kan alleen mijn usb muis zien en daar werkt alles bij maar mijn vraag is nu met het scrollen van het touchpath hoe krijg ik die nu aan de gang de rest werkt ook met de touchpathmuis.

sierras

muis

alles zou moeten werken volgens stuurprogramma maar nu geeft hij een uitroepteken aan bij mijn pc en scrollen doet hij nog steeds niet en bij verwijderen muisstuurprogramma en opnieuw installeren geeft hij code 10 en probleem niet verholpen wat te doen nu

sierras

muis

heb systeemherstel gedaan, scrollen lukt nog steeds niet van de ps/2 touchpad 7.2 van mijn laptop, muis werkt verder wel ook al heb ik driver opnieuw geinstalleerd.
Geeft nu bij apparaatinstellingen bij zowel verticaal als horizontaal dat je dat aan moet vinken om het te activeren maar lukt niet je krijgt het niet aangevinkt maar 'toepassen' wordt wel zwart ( om erop te klikken) voor bevestiging.
Wat moet ik nu doen.

gr sierras

Elke laptop kan het, zolang het besturingssysteem het toelaat. In Linux kun je Horizontaal en verticaal scrollen inschakelen, of scrollen uitschakelen. Het is niet zo dat er een apparte laag voor het scrollen op het touchpad moet zijn. Het kan dus met elke laptop.

Na het installeren van de Synaptics driver werkt alles hier, slecht dat dit ik zelf niet eerder geprobeerd heb. Het is eigenlijk niet bij mij opgekomen aangezien de fabrikant aangeeft "This device used native driver bundled in OS", mooi niet dus.

muis

hallo,

Tot nu toe is mijn probleem opgelost via de toshiba site die de laatste driver had voor mijn touchpad . Heb eerst de oude verwijderd toen de nieuwe geinstalleerd en nu ook het scrollen lukt nu ook weer pffffffffffff.
Bedankt voor jullie inzet.

gr sierras

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan