Muis loopt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken loopt mijn muis weg op mijn beeldscherm. Hopenlijk weet iemand raad, want mijn frustatie wordt alleen maar groter.

Als ik met mijn muis werk dan schiet hij opeens weg. De ene keer heb ik helemaal geen last, maar soms gebeurd het 5 keer na elkaar. i.p.v. dat ik naar links onder schuif dan schiet mijn muis naar boven of naar rechts.

Wie weet raad.

Alvast bedankt.

heb ik ook, iedereen heeft daar wel last van met een optische muis volgens mij. Mijn vrienden hebben daar ook soms last van. Volgens mij is het iets met viezigheid op de lens. Maar dat weet ik niet zeker. Misschien een muismat proberen? :rolleyes:

Als het een gewone muis betreft zou je eens kunnen kijken of het ronde wieltje en de beide asjes mogelijk erg vervuild zijn met aangekoekt stof. Reinigen wil dan nog wel eens helpen.

Ik heb twee verschillende muizen geprobeerd, het zijn inderdaad optische. Ik zal eens proberen om het goed schoon te maken.

ligt meestal aan de ondergrond die reflecteerd, probeer het maar met eens een stuk papier eronder

ja heb ik ook.

Heb nu een A4tje als muismat :p
Het slijt wel snel maarja papier zat ;)

Pjotr1357, is het probleem opgelost?

Bij optische muizen is de ondergrond vaak het grootste probleem. Ook haartjes en vuiltjes voor de lens kunnen storen.

Blaas hem even schoon en koop een optische muismat of, wat ik ook doe, gebruik een blank A4-tje :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan