Muis niet gededecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

David19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Onlangs tweede pc (PI-133MHz) gekregen, maar met oud moederbord. Het toetsenbord en muis zijn dus niet ps/2. Ik heb een oud toetsenbord op de kop kunnen tikken, dus dat vormt geen probleem. Het is de muis die voor problemen zorgt. Het is een muis met een brede poort, dus geen ps/2. Daar heb ik me dus een tussenstuk voor aangeschaft (overgang naar ps/2) en daar de muis op aangesloten. Win ME eropgezet, alle drivers geïnstalleerd... maar geen muis te vinden. Nu is de vraag: moet je die muis bij oude moederborden aan een poort toewijzen? Hoe doe je dat? En als het niet zo is, welke is dan de beste oplossing? Want gamen zonder muis is niet evident...

Alvast bedankt,

Greetz from Belgium

David

Weet je ook het merk/type muis? En hoe wou je zoiezo gaan gamen op een 133Mhz? Wolf3D? :D

Muis en P1

Ik neem aan dat je met "brede" aansluiting voor muis een Seriële aansluiting bedoeld.

Je geeft aan een verloopstekkertje te gebruiken.

Jammer genoeg werken die verloopstukjes niet altijd.

Je zou eens kunnen overwegen om een goedkope ps/2 muis te kopen.

Suc6

Hallo

Die "brede " connectoren noemt men ofwel "d.b. 9" ofwel "d.b. 25" .. afhangkelijk van het aantal pinnetjes.

De muizen voorzien van dergelijke connectoren werken enkel d.m.v. het r.s.232 protocol (-12V / 0V /+12).

Indien je een "recente" muis wil aansluiten op een rs232 poort , dan dien je een zogenaamde "combo" muis aan te schaffen , die werkt met de huidige ps2 , alsook met de oudere rs232 protocollen.

Uiteraard dien je dan gebruik te maken van een db9/db25 ---> ps2 adaptor...

Peter

Ik heb het tegengestelde probleem voor.
Ik heb een vierkantie aansluiting op mijn pc, maar de net aangekochte draadloze muis is met een ronde aansluiting.

Ik heb al geprobeerd met een tussenstukje maar geen resultaat.

Wat nu ????

Ik vind het wel raar dat mijn oude muis wel werkt ??
Deze heeft ook een ronde aansluiting en gebruik ik ook via een tussenstukje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan