muis op com-poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

torro029

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
weet iemand de instelling en installatie proces??
heb hier nog een oude pentium 2 met een oude dikke toetsenbord aansluiting.
kan daar geen toetsenbord en muis tegelijk op laten draaien.
heb een tussenstuk gekocht om een muis op een com-poort te laten bollen, maar krijg het niet in de praat :o
kent iemand dit probleem :confused:

Zelfs op de meeste antieke PC kan een toetsenbord en een muis aangesloten worden.
De ps/2 muis heeft een klein, rond plugje met 5 tot 6 pinnetjes. Zoek op de achterkant van de PC het vrouwtje (=de COM1 poort) en de muis moet het doen.
Alle Windows-versies hebben een standaard stuurprogramma voor zo'n muis aan boord.

Edit: misschien wel de PC herstarten?

Laatst bewerkt:
Ook daar zijn weer dinplugjes (verloopstekkertjes) voor een andere aanpassing op je kast van je pc.

Je hebt een verloopje van COM naar PS/2 gekocht?
Helaas is het zo dat in de helft van de gevallen dit niet werkt, vaak is het zoeken naar de goede combinatie. Je bent meestal sneller klaar als je bij de lokale pc zaak (en dan geen Dixon's, Dynabyte enz. maar een echte pc zaak) vraagt of ze nog een oude serieëlemuis hebben liggen. Ook op een computerbeurs of kringloopwinkel maak je goede kans een dergelijk exemplaar nog tegen te komen.

helaas heeft deze moederbord GEEN andere aansluitings mogelijkheid
dacht om een usbkaart te plaatsen en zo mijn muis te installeren anders weet ik geen optie meer

Als je een USB muis hebt is dat inderdaad een optie. Mag ik je dan wel aanraden om niet een heel low budget exemplaar (Sweex enz) te nemen. Ik heb al te vaak installatie en stabiliteits problemen hiermee gezien.

Hallo

Indien er bij de betrokken ps2 muis standaard een adaptortje geleverd word van ps2--> db9 , dan zal deze korrekt werken op zowel rs232 alsook een ps2 poort.

Dergelijke muizen worden soms ook nog "combo" genoemd .

Maar .... een echte ps2 muis zal/kan nooit werken op een rs232 poort zelfs met een adaptor .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan