Muis reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

16Jurre16

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hallo Iedereen. Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum, en ik vroeg me af of jullie me zouden kunnen helpen.:), want het zit namelijk zo : sinds eergister beweegt mijn gehele muis niet meer en kan ik hem helemaal niet meer bewegen.:confused:, het begon toen ik zomaar op een afbeelding klikte op internet, de muis "stokte", en deed vervolgens niks meer, later heb ik de muis-aansluiting in en uit de USB poort gehaald, hierdoor kon ik toch nog voor een paar uur bewegen met de muis. ook kreeg ik de melding helemaal aan het begin, na het klikken op die afbeelding: "de nieuwe hardware werkt mogelijk niet goed, klik op deze ballon voor het oplossen van dit probleem". Maar ik kon toen niet klikken, omdat de muis toen al niet bewoog. Kortom: ik kan op sommige momenten wel de muis bewegen, op andere weer niet , en nu dus helemaal niet, wat ik ook doe, nu reageert mijn muis totaal niet. Kan iemand me asjeblieft helpen, want het is nu al 2 dagen zo, en ik raak er nu echt goed ziek van...:(:(:(:(:(:(.

allereerst welkom op helpmij.nl ;)

maar heb je een draadloze muis of één met draad? en heb je er driver bij gekregen?
wat als je de muis in een andere usb aansluiting steekt of rechtstreeks op computer?

mvg

cedric

Muis beweegt niet meer

Ik heb een muis met bedrading, en als ik de muis aangesloten wil krijgen op de pc, dan gaat hij er rechtstreeks in de USB-poort.:D ( ik heb trouwens zo'n 4 USB poorten, ff dat je het weet):).

welk merk eigenlijk? en zijn er drivers bijgeleverd?
heb je nog een andere muis? sluit die anders op de computer aan. misschien is de muis kappot.

Ik heb gekeken naar de muis, wat voor merk het is, maar het enige wat i kan zien is dat hij van Microsoft afkomstig is en dat hij zwart is, met aan de onderkant een rood lampje. Misschien kan ik beter ff een afbeelding plaatsen...:(, verder weet ik ff niet wat je met "drivers" bedoeld voor de muis: je bedoeld de muis software wat mij mijn muis zit?. verder heb ik geen andere muis in huis, behalve die van m'n laptop, maar de draad daarvan is te kort. Dus dat werkt niet.:confused:.

Muis beweegt niet meer

Hey cedje, ik heb even wat beter gekeken naar wat voor soort muis het is, en het is een Microsoft Basic Optical Mouse.;). Hier is trouwens een plaatje:p.

Bijlagen

• Basic Optical Mouse.jpg
    Basic Optical Mouse.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 75
Bedankt, ik zal even kijken of ik het uberhaupt KAN installeren, sinds mijn muis het nu hlemaal niet meer doet...:o

heb je geen cd-rom erbij gekregen? bij sommige muizen is dat. en hoe oud is de muis?

cedric

Muis is ongeveer 5 a 6 jaar oud, en ik dacht dat er geen CD bijzat.... maar ik ga nu even kijken of het echt zo is, dus kan ff duren voor dat ik weer reageer.;)

oké en die muis van je laptop die is veel te kort zeg je. kun je geen verlengdraad of een hub tussen zetten?

Sorry, maar nu kan ik mijn muis HELEMAAL niet meer bewegen... dus dat downloaden van filehippo heeft geen zin, omdat ik nu niks meer kan met de muis, dus ook niet meer klikken op de link....:(

Hub heb ik sowieso niet, maar verlengdraad misschien wel. De draad van de laptop muis is waar ik nu mee zit te klikken, en die kan niet worden bevestigd aan een verlengsnoer....:shocked:.

Nope, geen virussen, want ik scan elke dag (korte scan0 met AVG 7.5.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
is de computerbak dan zo ver van de tafel???:shocked:
maar hapert de muis of doet hij het helemaal niet?

Nee, de computerbak is niet ver van de tafel, maar ik heb de pc zelf gewoon op de grond staan, en niet op een verhoging, dus ik heb een vrij lang snoer nodig voordat de muis van de USB-poort naar de tafel kan...., en de muis doet het nu trouwens helemaal niet meer, dus haperen dat is er niet bij. Misschien kan ik beter gewoon een nieuwe muis kopen... ;)

Laatst bewerkt:
Staat ie nog in je configuratiescherm, zodat je eventueel instellingen kunt aanpassen ?

Of muis in configuratiescherm staat?, nee hij staat gewoon stil op het bureaublad.:)

ik vrees het ook dat je een nieuwe moet kopen. tenzij een vriend fzo een muis heeft die je kan lenen. want je weet niet of het aan de mui ligt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan