muis schiet over het beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
M'n optische muis (Dell) schiet soms in èèn keer de andere kant op. Dat is vrij lastig als je iets precies moet doen bv met Paint Shop Pro.
Weet iemand hoe dat kan?

Met welke windowsversie werk je? Is het alleen bij Paint shop pro of altijd?

Als het altijd is en je hebt xp, kijk dan bij configuratiescherm, muis, tabblad "opties voor de aanwijzer" en kijk of de snelheid daar niet te hoog staat.

Met een optische muis is het ook belangrijk dat de ondergrond waar hij op "kijkt" niet te glad is en eenkleurig. Het beste is een klein beetje structuur of kleurverschil. Hij kijkt namelijk naar het verschil tussen de ene plek en de andere en weet daarom waar hij is zeg maar en dat hij moet verplaatsen. Als de ondergrond heel glad is en 1 kleur, ziet hij het verschil niet goed tussen de ene plek en de andere.

Anders zou je nog kunnen scannen op virussen en spyware.

Laatst bewerkt:
Als je eens de optische muis eens schoon maakt, en dan als je de bal er uithaalt, kijk dan even of die contacten smerig zijn.

Laatst bewerkt:
optische muis <<>> bal??

Hoe dan ook, dit heb ik ook wel eens. Een schone ondergrond is belangrijk. Verder schijnen glazen platen als muismat te koop te zijn en het beste te zijn voor optische muizen.

Ik zelf heb een logitech cordlless, waarvan ik alleen de bal kan regelen met mijn duim. dus de muis staat stil. K an dus van de onderzijde de bal er uit drukken. Mocht het vuil zijn het stof weghalen met een kwastje of zeempje.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Als je eens de optische muis eens schoon maakt, en dan als je de bal er uithaalt hoe die kontaken smerig kunnen zijn.

Weet je eigenlijk wel waar je het nu over hebt? :rolleyes:

En het geval wat jij hebt is niet optisch maar je hebt gewoon een trackball

Ik heb niets geplaatst, heb alleen antwoord gegeven op de vraag over de muis Mario. Heb niets miszegd over optische muis. Ik heb er zelf ook weleens last van, dan haal ik het allemaal even los en maak de contacten schoon hij ligt wel overal en doet toch veel stof op als hij cordless is. Wil meestal bij mij wel helpen. Dus vandaar.

@humpe, hij is niet cordless, maar optisch. Dat is een muis met zo'n rode lichtgevende onderkant zonder balletje. Zoek maar eens een plaatje op google, dan begrijp je de reacties.;)

[edit]Even een plaatje erbij gezocht[/edit]

mouse.jpg
Hier een duidelijk plaatje. Er staat zelfs bij "no mouse ball".

Laatst bewerkt:
niet alleen muizen schieten hier rond, ook flaters worden hier geschoten ... tis nochtans simpel, bal of geen bal ONDERAAN, dat is het verschil.

@ Bartbh, heb je hier nog naar gekeken?

Als het altijd is en je hebt xp, kijk dan bij configuratiescherm, muis, tabblad "opties voor de aanwijzer" en kijk of de snelheid daar niet te hoog staat.

Geplaatst door Tanja1968
@ Bartbh, heb je hier nog naar gekeken?

Het is niet dat de muis te snel beweegt. Hij beweegt (meestal) normaal, maar soms schiet hij in 1 keer naar de andere kant.

Gebruik je een muismatje ? Zo ja, draai het eens om met de gladde kant naar beneden. De gladde kant reflecteerd op het rode lampje en dan krijg je dat probleem. Dus muismatje met de doffe kant naar boven. Try it ;)

Probeer eens een andere muis, dat maakt het zoeken naar een oplossing wat makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan