Muis schokt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Besturingssysteem
Win 11 Enterprise
Office versie
O365 Enterprise
Zoals de titel zegt, mijn muis schokt. Soms moet ik 5. cm bewegen voordat het pijltje goed meegaat.
Idee-en?

Indien het een draadloze is, zet dan eens je ontvanger superdichtbij.

Vergeten erbij te zeggen :o, hij heeft een staartje :).

Vergeten erbij te zeggen :o, hij heeft een staartje :).

Ik werk zonder muismat, want anders gaat die hele mat mee (:rolleyes: ). De ondergrond is redelijk glad, maar niet zo glad dat het balletje er overheen zou moeten glijden.

Draadloos:
Nieuwe batterijen? Ontvanger minimaal 20 cm weg zetten van electronische apparaten. Ontvanger zo dicht mogelijk bij muis.

En maak hem eens schoon.

Zoals gezegt, niet draadloos.

Muiswieltjes binnenin zo goed als schoon.

Ik heb ook eens gehad dat MCaffee bij zoiets de boosdoender was.
Na het vervangen van deze door Northon waren de probs voorbij.
Dus ik zou zeggen kijk eens in de veilige modus of je muis nog steeds stottert, zo niet schakel dan eens het 1 en ander uit om er achter te komen welk progje zoveel van je geheugen en processor vergt (kan ook een corrupt progje zijn) dat je muis stottert.
Ik had het laatst weer en toen was m'n ontvanger naar beneden gevallen, vandaar m'n eerste ingeving.
Hij doet het nu ook af en toe als ik meerdere programma's open heb staan en tegelijk de scanner gebruik, maar daar kan ik wel mee leven. ;)

koop een optische :rolleyes:
nee ff serieus ?
binnenin de muis die 3 balkjes die ronddraaien als de muisbal beweegt GOED schoonmaken, hier komt namelijk veel vuil op en dit had ik toen mijn muis heel irritant ging doen
welk besturingssysteem heb je ?
want bij win 95, 98 en ME kan het namelijk zo zijn dat er software is die conflicten oplevert met jouw muis

Zoals al gezegt:
Muiswieltjes binnenin zo goed als schoon.
Dus daar ligt het niet aan.

Dimage, het is niet het soort schokken van dat de PC het niet meer bij kan houden. Hij beweegt wel op hetzelfde plekje zeg maar.
En buitendat, CPU gebruik ligt meestal onder de 20%.

Ik heb Win XP (check nick ;)).

Laatst bewerkt:
Ik zou toch de muis eens even open schroeven en kijken of alles soepel beweegt en keurig op zijn plek zit. Of even een andere muis proberen. Mocht dat niet helpen, dan lijkt het er toch op dat de muis niet goed is geïnstalleerd of er te weinig geheugen beschikbaar is.

Ik zou toch de muis eens even open schroeven en kijken of alles soepel beweegt en keurig op zijn plek zit.

Uuh, als ik de onderkant eraf draai *(dus v/h balletje) dan zit alles daar goed.

dan lijkt het er toch op dat de muis niet goed is geïnstalleerd is
Door Windows zelf laten doen, geen uitroep of vraagtekens.

of er te weinig geheugen beschikbaar is.
Ja, dat heb ik ook wel eens. Maar het gebeurd ook als er zat geheugen is.

Hij schokt ook niet altijd trouwens.

koop een optische
;) ---> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=96765

Dus als je nog wat leuks hebt.

Een heeeel onwaarschijnlijke verklaring zou kunnen zijn dat je systeem-timer kapot is. Maar das wel uitermate bijzonder als het echt zo is :)

Ik denk dat je gewoon eens een andere muis moet proberen. Misschien is het kabeltje kapot ofzo...

En dat zou inhouden dat?

Timer kapot?:confused:

Ik heb geen schroevendraaier die dat lukt:o .

Toch grote kans dat het 'verder' in je muis zit.
Aan de binnenkant van een balletjesmuis zitten wieltjes met sleufjes waardoor een heel klein ledje licht doorheen schijnt, aan de andere zijde zit een lichtgevoelige weerstand, zodoende wordt dus de beweging vast gesteld. Als er nu een haartje of pluisje stof tussen één van deze onderdelen zit krijg je je inderdaad het effect dat het lijkt of je muis af en toe vast zit.

misschien moet je die schroevendraaier dan in je handen pakken. :D Ik heb mijn schroevendraaiers ook nog niet zo ver kunnen opvoeden dat ze het zelf kunnen.

in apparaatbeheer/muis zitten nog wat geavanceerde opties die je kan wijzigen.

als daar 200 staat dan kan je muis dat misschien niet aan.

of dat echter werkt ........

pe.

Geplaatst door pete1
in apparaatbeheer/muis zitten nog wat geavanceerde opties die je kan wijzigen.

als daar 200 staat dan kan je muis dat misschien niet aan.

of dat echter werkt ........

pe.

Dat staat volgens mij alleen bij optische muizen en heeft te maken met de dpi instelling van de muis.

@maestro12: Hij heeft een balletje, geen ledje.

@Wim1960: EI :p, ik heb geen schroevendraaier die daarbij komt. Moet lang en smal zijn, heb ik nu niet bij de hand. Uitgeleend.

@pete1: Ik kijk even, als er 200 staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan