muis scrollt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapsel

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Hey kenners,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Sinds een weekje werkt mn scroll op mn muis niet meer.
Waar t door komt zou ik niet weten het is alleen wel verschrikkelijk hinderlijk.

Ik heb een draaloze muis en toetsenbord die ik bij mn pc kreeg van het merk HP

Op de onderkant van de muis staat alleen Cordless Optical Mouse 27mhz
Op de bovenkant staat HP en hij is zilvergrijs.

Op de onderkant van de receiver staat M-RAU95.

Na veel googlen kwam ik erachter dat t eigenlijk een product van logitech is volgens mij.......
Heb er echter geen drivers van kunnen vinden.......

Heb software verwijderd via apparaatbeheer daarna opnieuw opgestart maar zonder resultaat.
Ik heb m trouwens meerdere malen verwijderd maar nooit geiinstalleerd ??¿

Heb ook al geprobeerd om m op andere usb poorten te zetten maar ook zonder succes.

Via configuratie---> muis kom ik ook geen steek verder.

En tot slot de HP hulp programma's totaal niets aan gehad.

Verder werkt de muis perfect als ik t wieltje indruk en mn muis beweeg sleept ie wel over een pagina.

Heeft er iemand nog een idee.........

Mijn laatste idee is maat 45 boven op de muis zetten:mad::mad::mad:

bvd

Greets

Zoek eens bij Logitech naar een muis die er op lijkt en download en install daar de driver van. Vaak werkt dat gewoon.

heb ik geprobeerd maar setje is 4 jaar oud ken mijn model echt niet meer vinden............

Zal t nog eens proberen.......

heb mijn model niet meer kunnen vinden.........................

iemand nog andere opties?

Het hoeft niet exact hetzelfde model te zijn, als ie maar de zelfde specificaties heeft, zoals aantal button's scrollwiel, cordless, optical, etc. Zoalnag het maar hetzelfde merk, Logitech, is. Vaak werkt dat dan gewoon.

GRRRR heb er 3 geprobeerd...........
Zagen er redelijk hetzelfde uit en ook cordless optical mouse genoemd alleen zonder succes..........

Hmmm, zou het kunnen dat ie gewoon versleten is:p en aan vervanging toe is?

zou kunnen maar als ik m indruk sleept ie wel en alle andere functies werken ook nog prima.......

Ik ga er nog een paar proberen....

Ok kreeg een mail van helpmij.nl of mijn probleem was opgelost.........

Wilde eerst ja zeggen en opgeven, maar probeer t toch nog een keer.

Sinds de laatste keer ben ik erachter gekomen dat ik een Logitech Cordless Desktop EX110 heb.

Ten minste dat krijg ik als ik M-RAU95 logitech in goole typ.
Het setje lijkt inderdaad op mijn setje en is ook draadloos met een optische scroll muis met evenveel buttons.

Als ik dan naar drivers ga zoeken dan kom ik erachter dat die er niet zijn en hij zichzelf installeert...................

Na lang denken kwam ik er ook achter dat dit probleem is begonnen na dat ik mijn bureau heb verplaatst en dus al mijn usb apparaten opnieuw heb aangesloten.
Daarbij heb ik hoogst waarschijnlijk de ontvanger van mijn setje in een andere poort gestoken.

Ik moest ook ineens mijn printer opnieuw installeren deze zat waarschijnlijk ook in een andere poort als daarvoor.

Ik heb nu geprobeerd om de ontvanger in elke andere poort te steken na rebooten van de pc maar helaas zonder gewenst resultaat.

Is er nog iemand die me hier verder mee kan helpen ..............????

klopt is idd een setje ik zal t meteen eens proberen die link thanx

Was een spaanse/italiaanse versie en niet voor xp (deze had ik zelf ook al eens geprobeerd)
Nu heb ik zelf toch nog iets voor xp gevonden en geiinstalleerd maar zonder succes.

Ik heb ook ergens gelezen dat dit seteje geen drivers heeft en dat klopt ook wel want ik heb er idd ook niets bij gekregen................

Maar waar t dan wel aan kan liggen.............:confused:

Jammer dat die driver niet de juiste was. Het klopt overigens dat zo'n USB muis zonder driver herkend wordt en werkt, maar vaak is er toch een driver toegevoegd om wat speciale functies voor het apparaat toe te voegen.

Heb je al het volgende geprobeerd:
Start-Instellingen-Systeem-Hardware-Apparatenbeheer daar dan het betreffende apparaat zoeken (in dit geval dus de muis), dan op eigenschappen drukken en kiezen voor Stuurprogramma-Installatie ongedaan maken.
Dan de PC herstarten, dan zal Window, als het goed is, de driver opnieuw installeren.

heb ik ook al eens geprobeerd ga nog een laatste optie proberen voordat ik maat 45 erop stamp, en dat is pc formateren en alles opnieuw instaleren.....

nou heb alles compleet geformateerd opnieuw xp erop gezet et voila muis scroolt weer.
vraag me niet wat er nou was, maar gelukkig is t probleem hierbij opgelost greets en bedankt voor het meedenken ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan