muis stopt (geen draadloze muis!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Hallo,

Tijdens een spel (exile) stop af en toe de muis.
Soms kan ik daarna niets meer, soms via cntr alt del het spel beeindigen.
Wat is er mis?
Heb XP Home met een optische muis aan een koord, dus geen batterijen-kwestie!!
Muis is via officiële software geïnstaleerd.

Bvd hartelijk dank!!!!!!!!

Is het alleen tijdens dat spel? Dan kan het ook zo zijn dat je systeem te sloom is om het spel vloeiend te laten lopen. Anders zou je eens kunnen kijken of er erg veel stof in zit.

Exile draait prima op mijn (inmiddels bijna antiek) systeem.
Zou het ook omgekeerd kunnen: dat het spel te sloom is voor nieuwere systemen?

Ik ken dat hele spel niet, maar ik maar hieruit op dat het om een oud spel gaat. Draai je het spel in een volledig scherm of in een venster?

Is er genoeg vrije ruimte op de schijf?
Is de schijf gedefragmenteerd?

Hallo,

Inderdaad heb ik het idee dat het spel te sloom voor mijn pc is. Er is al een patch nodig om dit spel überhaupt in XP te spelen.
Ik speel het spel idd full screen en heb het probleem enkel bij dit spel.
Het is een optische muis, van 3 wkn oud, waar dus geen stof in zit.
Het besturingssysteem (XP) draait nu 3 weken. Alle service packs, update's ect. toegevoegd dus aan de besturing kan hjet niet liggen. De schijf waar dit spel opstaat heeft nog 17 gig over-> ook niet het probleem.
De muis is van sweex.
De laatste keer hoorde ik een soort snerp toen alles vastliep.
Ik heb het vermoeden dat het aan de videokaart ligt. Daar heb ik ook geen verstand van. Het spel eist 8 mb, mijn kaart is 32.

Nanette, ik heb niet het idee dat het met het vorige probleem te maken had.

Hart. gr.

Misschien heb je het onderstaande al gedaan, maar ik had nog een paar ideetjes:

Het spel herkent geen CD-ROM-drive met letter E of hoger (maar dit zou in de patch hersteld moeten zijn)

Bij het opstarten wordt gevraagd of je de hardware- of de software-versie wilt spelen; kies dan voor de software-versie!
Krijg je deze vraag niet, dan moet je het spel opnieuw opstarten met de Ctrl-toets ingedrukt, waarna het dialoogvenster zou moeten verschijnen.

Als het dan nog niet lukt, misschien contact opnemen met Ubisoft?

Iig succes!

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken op de site van Ubisoft en daar kom ik als systeem eisen tegen Windoos 95/98/ME, ook de laatste patch, versie 1.22 biedt geen oplossing voor het spelen op XP-systemen. Ik denk dus dat je het spel gewoon niet op Windoos XP kunt spelen :(

Hallo,

Zowel in de 3d als de software confugitatie doet zich dit probleem voor.
Na de patch gedownload te hebben kreeg ik het ''cannot locate the cd-rom''probleem. Of dat met XP te maken heb weet ik niet. Ik heb er een crack voor gebruikt. Op zich loop het spel nu perfect in de 3D modus. Gewoon om de haverklap saven dan komt het wel goed.

gr

Het spel werkt nu op zich goed. Soms loopt ineens alles vast en moet ik de pc resette. Vaak saven is een oplossing. Ik vermoed dat het aan mijn grafisch kaartje op het moederbord ligt, want soms krijg ik een heel vertekend beeld bij het vastlopen, of zie ik opeens wazige lijnen horizontaal en verticaal.

gr

Als je alleen bij Myst III problemen met je videokaart vermoedt, zou ik daar maar niet over inzitten.

Heb je echter bij (veel) meer programma's grafische problemen, zou een update van je videokaart een goede optie zijn. Mocht je niet weten waar je die kunt vinden, plaats dan een nieuwe vraag in de videokaartsectie, dan is er vast wel iemand die jou daarbij wilt helpen. Geef dan wel zoveel mogelijk gegevens van je systeem door ivm zoeken en/of download Everest home voor meer gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan