Muis valt uit en ruis via hoofdtelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKSchrute

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Beste helpmij'ers,

De laatste tijd valt mijn optische muis (USB) steeds vaker uit tijdens normaal gebruik. Opnieuw inpluggen van de muis werkt niet. Wanneer ik mijn windows XP systeem (dual core 4600, ASUS M2N-e Mobo, Asus 7900 GT TOP VGA, 2 gig ram) opnieuw op wil starten via CTRL+ALT+DEL logt de pc wel uit, maar lijkt hij vast te blijven zitten in het blauwe scherm dat aangeeft dat Windows zich afsluit waardoor ik de pc moet resetten.

Ik ben via Google niet achter een antwoord gekomen.

Waar ik op heb gelet;

-Het ligt niet aan de muis, heb een andere muis uitgeprobeerd
-Twee muizen tegelijk; 1 muis valt uit, enige tijd later ook de tweede
-Ik heb meerdere USB aansluitingen, bij elke aansluiting blijft het probleem zich voordoen. Echter, wanneer ik de pc een 10 minuten met rust laat en dan verder wil, lijkt het soms direct uit te vallen.
-Stroomvoorziening kan het niet aan liggen? De pc hardware en software zijn altijd hetzelfde gebleven en heb niets eraan veranderd.
-Drivers voor de muizen zijn er niet
-Computer negatief gescand met; Malware Bytes, AVG Free, Spybot Search and Destroy

Een bijstaand probleem; wanneer ik een koptelefoon op heb, hoor ik een soort statisch geluid; soort ruis. Stel dat ik de scrollbalk wil verslepen van Firefox, dan kan ik aan de ruis merken dat ik deze beweeg.

Enig idee?

Dankjewel

Laatst bewerkt:
Kijk eens in Apparaatbeheer of je enige problemen ziet.
Start > Uitvoeren > devmgmt.msc en druk op enter.
Enige uitroeptekens of vraagtekens?

Tevens kun je hier bij Muizen en andere ... eens proberen de muisdriver te verwijderen (als de muis losgekoppeld is) en 'm daarna weer in te prikken.

Succes,

Ik kan drie gele vraagtekens vinden in de Device manager;

'? Other devices' als hoofdmapje en hier staat onder: '? Other PCI Bridge Device' en '? SM Bus controller'

Ik heb de driver verwijderd zoals je hebt geadviseerd. Er staat ook een kopje 'Update driver' bij. Ik zal deze ook eens proberen.

Update: Windows update kon geen betere driver vinden :)

Vaak kan ik trouwens ook merken wanneer de muis het begint te begeven. Op een gegeven moment blijft de cursor wat haken in beeld en dan enige minuten later houdt hij er pardoes mee op.

Ik twijfel trouwens wel aan het feit of mijn pc de stroomafvoer wel goed kwijt kan. Er zit altijd wel spanning op, wellicht veroorzaakt dit problemen in de hardware. Wellicht ook de verklaring van de ruis die ik hoor in mijn hoofdtelefoon wanneer ik de scrollbalk op en neer beweeg. Ik neem aan dat het moederbord waarschijnlijk niet goed meer werkt als het niet aan de muis en drivers liggen?

Laatst bewerkt:
Helaas kan ik je daar niet bij helpen, ik ben niet zo thuis in de hardware defecten.
Sorry. :rolleyes:

Ik heb het even aangekeken en helaas heeft bovenstaande niet geholpen. Het lijkt nu vaker en sneller voor te komen. Vooral wanneer ik de muis bijvoorbeeld op til en weer neer zet.

Nu kan ik wel opnieuw formatten, maar vraag me af of dit het probleem weg neemt. Mocht dit niet het geval zijn, moet ik dan eerst een nieuwe MOBO kopen of een nieuwe voeding? (ookal heb ik met dezelfde voeding en configuratie 6 jaar geen problemen gehad). HD, ram, vga, processor etc. lijkt me het probleem niet bij te liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan