muis vertoond rara streken

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik heb problemen met mijn muis Ik gebruik win 10 als OS en heb een usb muis op de poort aangesloten.
Als ik deze beweeg dan geeft hij constand geluidjes Hij staat dan even stil geeft een signaal en gaat dan weer verder.
Je word gek van deze geluidjes het gaat maar door en hij stopt steeds maar wat zou dat kunnen zijn??
e de waele

Het lijkt op "buffer is vol." Installeer een nieuwere muis driver/stuurprogramma. Is die er wel voor Windows 10? Anders bij het installeren compatibiliteitsmodus gebruiken in de eigenschappen van het uitvoerbare bestand (helaas heb ik geen Windows 10) Soms doen muizen het beter op een algemeen stuurprogramma zoals die van Logitech. Probeer de muis even op een andere computer, het kan zijn dat er een knop blijft hangen of een ander mechanisch defect is. De ervaring leert dat dit een stofje kan zijn of een slechte ondergrond. Het snoer zou beschadigd kunnen zijn, vaak vlak bij de muis en een draadloze zou telkens de verbinding kunnen verliezen. Probeer bij een draadloze een ander kanaal of een nieuwe batterij.

Komt er geen uitsluitsel maar ligt het aan de muis, dan terugbrengen naar de winkel wanneer het artikel niet lang genoeg is meegegaan (ongeacht garantietermijn heeft u recht op gedeeltelijke teruggave naar verhouding) en soortgelijke ervaringen zoeken van anderen op Internet in bijvoorbeeld reviews.

Geef ons wat meer informatie over het probleem en het type muis. Succes

Geachte. het is een optische muis van FC hij werkt goed op een andere PC met win 10 Ook geen geluidjes te horen dus dat is goed .
Ik ga kijken wat ik kan doen Hoe kom ik er achter dat de buffer vol is en hoe kan dit komen. ?
Ik heb deze muis met win 10 toch al weer een heel tijdje in gebruik zonder deze problemen
e de waele

Buffers zijn kleine geheugens en hardware gerelateerd.
Ik heb gevonden dat dit probleem optreedt door de Xinput driver van de KB3140743 update. Dit zou u kunnen terugdraaien voor nu, door deze update te verwijderen of een systeemherstelpunt te gebruiken, want Microsoft werkt aan het probleem. Het wordt gerapporteerd in combinatie met streamen via OBS en X-Box en Uplay. Misschien heeft u deze dingen toevallig wel eens aangesloten of die programma's werkende.

Ok ik ga kijken of deze update er bij mij tussen zit en deze verwijderen
Alvast heel veel dank voor uw reactie
e de waele

Ik heb gekeken bij mijn updates en deze staat er niet tussen wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen
Hij geeft nog steeds maar geluidjes en stopt even en dan gaat hij weer verder Ik heb de geluiden die hij maakt opgespoord en het gaat over
Hij geeft eerst aan "verbinding met apparaat is verbroken "gelijk daarna apparaat is verbonden "dat is wat hij telkens na elkaar doet
Nu wil ik de usb driver van de muis verwijderen en weer installeren alleen weet ik niet wat voor driver ik moet gebruiken
Hoe doe ik dat in windows 10
e de waele

Laatst bewerkt:
Muizen kunnen heel kieskeurig zijn voor wat betreft de gebruikte ondergrond. Muismatjes kunnen zelfs ineens onbruikbaar worden. Wanneer dat veranderen ook niet helpt dan zou u kunnen zoeken naar een driver met het merk en typenummer van de muis maar ik zag dat dit weinig zoekresultaten oplevert. Tenminste, ik heb even gezocht naar "Legend FC-5160" De muis zou zonder driver geleverd kunnen zijn en dus Plug and Play. Het zijn denk ik ook goedkope muizen of niet? Deze Plug en Play apparaten staan ter controle bij Start > Apparaten en Printers U kan hier rechts klikken voor Eigenschappen en de status van de driver zien en die verwijderen. Probeer dan ook eens de muis opnieuw aan te sluiten en te laten herkennen op een andere USB poort groep. Omdat je flink moet doorklikken om de driver opnieuw te installeren, hier nog een video: https://www.youtube.com/watch?v=JawAsS39UKM

Anders kan u een muisstuurprogramma voor Logitech proberen. Dat is te downloaden voor een overeenkomstige muis hier: http://support.logitech.com/nl_nl/category/mice-and-pointers Ik moet erbij zeggen dat ik dit voor het laatst nodig heb gehad toen er nog maar één stuurprogramma was voor al hun muizen.

Hij doet het nu wel weer goed ik hoop dat hij zo blijft Ik heb het stuurprog er af gegooid en hem gewoon weer aangemeld en nu werkt hij goed
zeker bedankt voor uw reacties als ik iets heb kom ik weer terug
e de waele

Kom er maar eens op. Hopelijk zijn er dan niet soortgelijke moeilijkheden. Graag gedaan.

Het is niet over , het uitvallen en weer aanmelden steeds maar weer achter elkaar gaat nog altijd maar door.
Heb nu een nieuwe muis gekocht en aangesloten zonder enig resultaat het gaat nog steeds fout Het zit dus echt in het systeem
wat kan ik nog doen ??
e de waele

Opstartende met een bootcd, zoals een willekeurige installatieschijf van Windows, kan u controleren of u -daarmee opstartende- een werkende muiscursor heeft. Het zal dan niet aan de computer liggen want het is de zelfde muis. Een vroegtijdig apparaat kan altijd terug naar de winkel.

Bij Apparaatbeheer, zoals al aangewezen, zal staan of de driver goed geïnstalleerd wordt. Ik zou in beide gevallen proberen om een algemeen muisstuurprogramma van Logitech te installeren en zo aan een betere driver te komen. Ik heb hier een link voor hun Setpoint software maar het is gissen voor mij of dat een andere driver installeert dan die Windows al heeft. http://support.logitech.com/en_us/software/setpoint

Ik vraag mij nu wel af of de muis op de andere computer, waarop die is uitgeprobeerd, zou zijn blijven werken. Daarom moet u nog maar eens goed kijken of er geen stofje voor de lens zit, muizen zijn erg gevoelig daarvoor en het kabeltje niet versleten is waar deze veel buigt. De knopjes moeten niet blijven hangen en ook het muiswieltje is vaak een klikbare middenknop.

Ik lees nu net dat u ook geen succes heeft met een nieuw gekochte muis. Een beetje slordig van mij.

Sluit de muis aan op een andere groep USB poorten. Van de computer moeten de chipset drivers of moederbord drivers geïnstalleerd zijn, deze staan op een meegeleverde CDRom of zijn te downloaden van de site van de leverancier. Bij Apparaatbeheer kan u ook zien of de USB drivers geïnstalleerd zijn.

Ik heb nu weer het programma verwijderd en weer opnieuw geistall en hij doet het weer prima Alleen na verloop van tijd gaat er dus waarschijnlijk iets mis.
Ik ga er nu verder eens afwachten wat er nog komt
e de waele

Dag, Nu heb ik informatie wat inhoudt dat het niet alleen update KB3140743 kan zijn maar ook update KB3140768. Kijkt u dus ook of u deze heeft en kunt verwijderen. Veel gebruikers hebben dit probleem wanneer zij iets van XBox spelcomputer of een USB apparaat ontkoppelen. Ook wordt gemeld dat het alleen in de Browsers Firefox en Chrome zo zou zijn. Vooral ook een probleem wanneer een oudere Windows versie werd geupgrade naar Windows 10.

Bron:
https://www.youtube.com/watch?v=YuolB3uESyA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan