Muis weigert dienst in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

mini-rulez

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Mensen,

Op mijn nieuwe laptop heb ik een vreemd probleem. Eens in de zoveel tijd hapert de muis. Ik kan dan niets meer aanklikken. Normaal als je op iets aanklikbaars komt met de cursor dan licht dat veldje/vakje op en dat doet het dus niet meer. Ook kan ik dan niets aanklikken. De cursor zelf kan ik wel bewegen... Iemand bekend met dit probleem en mij kan vertellen wat de oorzaak is en wat ik er tegen kan doen? Het betreft een Toshiba laptop op Vista.

Dennis

Heb je dat probleem alleen als je de externe muis gebruikt? Of ook met de touchpad?
Probeer eens de nieuwste drivers hiervan te downloaden en te installeren.

Hi,

Dit doet zich voor bij willekeurig welke externe muis ik gebruik en ook met de touchpad welke ik overigens nu uitgeschakeld heb staan... hetgeen ook geen oplossing biedt.

Dennis

Ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem! Net ook mn externe muis uitgeprobeerd, maar hetzelfde probleem. En na een kwartier doet ie t opeens wel.
Erg vervelend en ik ben bang dat het een virus of iets is....
Dennis, ik hoop dat jij er al achter bent wat het is??

Groeten, Maaike

Maaike,

Nee mijn probleem is nog niet opgelost, maar ik denk niet dat het een virus is. Deze laptop is nieuw en toe het probleem zich begon voor te doen had ik nog geen verbinding gehad met het internet. Ik denk zelf aan iets software matigs, maar wat...???

Kan jij je probleem oplossen door Ctrl/Alt/delete tegelijk in te toetsen? Daarna in dat venster (onder Vista tenminste) druk je op annuleren dat werkt gek genoeg wel altijd. Daarna doet de muis het weer prima voor onbepaalde tijd.

Dennis

Ik zal dat de volgende keer eens proberen, ctrl alt del. Ik heb dus ook Vista en een nieuwe laptop(Asus). Ik heb ook Office 2007 en heb wel een kort voordat dit probleem ontstond iets gedownload, omdat ik bijlages van mails niet kon lezen. Misschien dat dit het is. Het is erg vervelend, want soms duurt het wel een kwartier voordat ie het doet.

Ik hoop dat het opgelost kan worden. Ga eerst dat programmaatje maar eens deleten. Wie weet dat het dan oplost!

Succes, Maaike

Inmiddels nog steeds problemen met de muis. Ctrl alt del helpt niet tegen de problemen. Wel werkt het soms als ik het scherm verklein, dan kan ik wel meer links openen als ik bijv. op google zoek. Soms denk ik dat het met de beveiliging te maken heeft. Als ik de beveiligde modus uitschakel, komt het minder voor, maar nog steeds is het hinderlijk!

Als het goed is, is bij mij het probleem opgelost. Ik gebruik als enige deze computer. Had eerst een wachtwoord erin. Deze had ik er uit gehaald. Daarna is het probleem denk ik begonnen. Nu weer het wachtwoord erin gezet. Nu doet ie het helemaal ok. Ik denk dat het iets met de beveiliging te maken had...
Klinkt eigenlijk wel bijzonder, maar ik heb verder niets veranderd, dus volgens mij is dit bij mij de oplossing geweest

Vreemd hahaha... Bij mij zal dat niet helpen, zit al vanaf het begin een wachtwoord op. Maar misschien moet ik hem dan juist uitschakelen... :shocked:

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan