Muis werk in spiegelbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joopji

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Mijn wireless optical mouse werkt in spiegelbeeld. Heeft iemand een oplossing

Dat is niet 100% dekkend/duidelijk wat je bedoelt:
a. Naar links bewegen betekent muiscursor naar rechts en andersom
b. Naar boven bewegen betekent muiscursor naar beneden en andersom
c. Combinatie van a. en b.

Spiegelbeeld zou namelijk alleen a. zijn, niet b. of c.

Verder vraag ik me af of je je scherm 90 graden of 180 graden hebt geroteerd (hetzij handmatig (scherm dat fysiek kantelbaar is), hetzij softwarematig (roteren in de driverinstellingen)).
En vermeld ook merk+type pc, merk+type optical mouse, Windows versie en of je software hebt geïnstalleerd van de muis-fabrikant (en hoe die software dan heet).

Tijs.

Muis in spiegelbeeld

Muis werk voor een laptop en het scherm is niet veranderd. Als ik de muis naa beneden beweeg gaat de cursor naar boven en als ik naar links beweeg gaat de cursor naar rechts. Ik heb intussen alle spyware verwijderd helpt niet.

Nog meer aanvullingen Ik werk met Windows 8 en de muis is van ITworks 2.4 GHZ Wireless Optical Mouse

Is het een nieuwe muis?
Werkte het eerst wel?
Zo ja heb je nog een systeemherstelpunt?

Naast de vragen van Lange Pier zou het ook handig zijn als je even test of de touchpad hetzelfde gedrag vertoont of niet.

Tijs.

Overigens zijn er meerdere draadloze "It Works" muizen, zoals (bijv.) IT WORKS WMO 06 WIRELESS BLACK en IT WORKS MMWO 01 WIRELESS BLACK

a. Als dit probleem er al vanaf het begin is,
b. de touchpad wel normale muiscursor reacties oplevert,
c. je géén aparte (instellingen-)software van It Works hebt geïnstalleerd en
d. er in main.cpl in de verschillende tabbladen geen instellingen zijn die invloed hebben op de Orientation
dan ga ik ervan uit dat de bewegingsdetectie in de muis omgedraaid is gemonteerd danwel niet correct werkt, en dan zou ik dus de muis als 'defect' terugsturen.

PS: Als je ooit een andere muis had mét software erbij, deïnstalleer dan die software, herstart de pc en kijk of er verbetering optreedt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan