Muis werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corina35nl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Berichten
43
Hallo,

Misschien is er elders al een antwoord op mijn vraag, maar de functies van mijn muis werken niet goed, zodat het erg moeilijk wordt voor mij om te zoeken!
Ik heb een optische muis en sinds deze week werkt hij niet meer optimaal. Ikzelf denk dat het aan mijn pc ligt omdat ik batterijen al verwisseld heb en zelf de functie van linker en rechtermuisknop al omgewisseld heb om te zien of dat wel werkt, maar helaas ook niet.
Ik zal proberen te beschrijven wat er mis gaat.
Ik kan sowieso niet dubbelklikken, het kan wel, maar dat werkt niet. Ik moet dan op bureaublad 1x aanklikken en dan met enter gaat de pc wel op ie of oe etc.
Ik kan wel tabbladen wegklikken. Maar als ik wilde van de week b.v. een plaatje uploaden op een site en toen werkte de functie bladeren ook niet bij aanklikken.
Als ik hier een pagina verder wil om op forum te lezen, lukt dat ook niet, zelf niet met 1x klikken en enter.
Ik heb mijn pc al extra gescand op virussen, maar ook daar kwam niks uit.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan? Want het is erg lastig zo!

Groetjes Corina
 
Eens kijken of je van je muis drivertjes kan downloaden. Als dit een vrij eenvoudige muis is zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn. Ik weet ook niet of je met een laptop werkt of niet.
Maar soms durft je muis wel eens moeilijk doen in combinatie met een touchpad.

Als het een driverprobleem is kan je eens bij Apparaatbeheer het stuurprogramma van je muis bijwerken en daar eens vorige stuurprogramma kiezen. Wie weet heeft je pc op de een of andere manier het stuurprogramma gewijzigt en werkt je muis daarom niet goed
 
Ooit heb ik een soortgelijk probleem gehad met een noteboek met touchpad en een externe muis.

Mijn probleem was dat de muiswijzer in werkelijkheid niet klopte met wat ik op het beeldscherm zag. Dit scheelde ongeveer een centimeter.
Het gekke was dat hij het de ene keer wel goed deed en de andere keer niet.

Probeer eens of dit bij jou ook zo is. Ga eens rond de plaats staan die je wilt aanklikken en kijk dan of het wel lukt.

Nieuwe drivers geinstalleerd en het probleem was hier verholpen.
 
Wellicht ergens een muis lenen en kijken of die het wel goed doet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan