muis werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
heb een nieuwe laptop met w7 gekocht en een draadloze muis. als de laptop opstart werkt de muis niet. ik moet elke keer de zender (v/d/ draadloze muis)in de usb poort duwen en dan doet ie het wel
wie weet de instelling in w7 dat de muis meteen werkt bij het opstarten ?

Als ie net nieuw gekocht is zou ik er mee naar de winkel terug gaan. Normaal gesproken behoort zo'n muis gewoon te werken zonder iets speciaals te doen.

muis heb ik al een paar jaar maar nooit gebruikt en hij doet het wel als ik steeds opnieuw de stick (zender) in de usb poort stop maar dus niet als ik hem erin laat zitten en de laptop opnieuw opstart

Controleer de batterij in de muis eens. Mogelijk moet die vervangen worden.

U zegt "als u de laptop opnieuw start". Is dat dan een volledige herstart van Windows, of komt Windows dan uit slaapstand? Uit slaapstand komend wil Windows nog wel eens een steekje laten vallen, namelijk.

Ten Tweede: probeer de muis eens op een andere PC of laptop en kijk of ie dat daar dan ook doet. Zo ja, dan is er iets mis met de muis.

Hoi !

USB-aansluiting, neem ik aan ?

Zo ja: in het BIOS USB-ondersteuning voor muis inschakelen.

Greetz,

Harry.

staat ingeschakelt in bios

niet enkel voor muis maar usb devices enabeld staat er

tis een oude draadloze muis maar enkel geschikt voor xp er is geen driver voorhanden voor w7. ik denk dat daar het probleem zit ook geen driver te vinden op internet want het is een onbekend merk
sigma m610

In veel gevallen werkt de XP-driver perfect onder Win7. gewoon proberen.

heel raar de usb muis op de pc aangesloten (deze heeft w7 en xp) daarbij werkt de muis wel meteen bij het opstarten.
de laptop herkent wel meteen de usb memory stick als ik die erin laat zitten en de laptop opstart.
echter niet de stick van de muis zodra ik deze erin doe schakelt het touchpad zich uit en gaat de muis van de stick wel werken. zodra ik f6 indruk om handmatig het touchpad uit te schakelen gaat de touchpad uit en de stick (muis) werkt dan niet dus moet ik weer de muis in de usb poort duwen om hem werkend te krijgen.
bios menu heeft het alleen (geen andere optie) over usb devices on en dat staat die ook.
heeft het iets te maken met energiebeheer van de laptop ????????????

Inderdaad vreemd.
Normaal gesproken blijft de touch pad gewoon werken als er een aparte muis (met draad of draadloos) wordt aangesloten. Klinkt alsof de een de andere uitsluit.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe dot op te lossen.
Wellicht iemand anders hier op het forum die deze situatie herkend en weet wat te doen?

probleem opgelost
andere muis draadloos van logitech aangesloten deze werkt wel als ik de laptop opstart.
ik denk dat de sigma muis geen w7 ondersteunt (ook geen driver te vinden op internet) !!
bedankt voor het meedenken !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan