Muis werkt niet meer na plaatsen geluidskaart / CD-ROM drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Even een buurvrouw helpen met het installeren van een printer en geluidskaart dacht ik. Dat "even" werd uiteindelijk 6 uur lang klooien, uiteindelijk zonder resultaat. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Wat het systeme betreft: het is een, denk ik, pentium 1 met 64 Mb intern.

Ik heb allereerst de aanwezig Soundblaster 16 geïnstalleerd. Deze werkte, maar kon maar 1 ding tegelijk afspelen. Dus bijv. niet én winamp en de geluidjes van msn messenger. Ik heb een geluidskaart die ik over had erin geplaatst. Ook heb ik de CD-ROMspeler vervangen omdat de oorspronkelijke geen CD-R's en CD-RW's las.

Na gereboot te hebben miste er enkele systeembestanden. Aangezien ik niet zeker wist of de CD-ROM speler het zou doen dach ik"dat zie ik later wel". Echter, vanaf toen deed de
de muis ded het niet meer. Niet hielp: standaardmuisdrivers in Windows, drivers van de fabrikant, het hele zaakje in de veilige modus verwijderen, geluidskaart verwijderen (i.v.m. eventueel IRQ-conflict)....

Heeft iemand misschien een idee wat de volgende stap moet zijn? De orginele geluidskaart terugzetten misschien?

Ge zou eens in apparaatenbeheert kunnen kijken als alles hier goed staat.
configuratiescherm, systeem en dan naar apperaatbeheer.

Geplaatst door humpe
Ge zou eens in apparaatenbeheert kunnen kijken als alles hier goed staat.
configuratiescherm, systeem en dan naar apperaatbeheer.

Wat moet ik in aparaatbeheer controleren? Heb daar al het e.e.a. gecheckt namelijk (o.a. muis met uitroepteken verwijderd, gereboot en opnieuw geïnstalleerd.

In apparaatbeheer staat de hartware in die op het systeen zijn aan gesloten, er kan hardware in staan met een vraagteken en daar zou misschien een driver voor moeten installeren.

Je heeft je muis verwijdert en ik neem aan dat je deze weer heeft geinstalleerd, en dat het probleem weer is opgelost. Je had ook in apparaatbeheer ook je muis kunnen installeren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
In apparaatbeheer staat de hartware in die op het systeen zijn aan gesloten, er kan hardware in staan met een vraagteken en daar zou misschien een driver voor moeten installeren.

Ja, die gekke Genius muis stond daar met een vraagteken. Die heb ik verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.

Geplaatst door humpe
Je heeft je muis verwijdert en ik neem aan dat je deze weer heeft geinstalleerd, en dat het probleem weer is opgelost. Je had ook in apparaatbeheer ook je muis kunnen installeren.

Ik heb beide varianten geprobeerd, heb zowel de muis geïnstalleer via de Wizzard nieuwe hardware als via de driversoftware. Beide leidden tot een "mooi" geel uitroepteken...

Ik begin er niet eens meer aan om met die ouwe zooi te werken. Ik zit dan ook altijd uren en soms wel dagen te klooien inderdaad :( , maar daar heb jij niets aan nu....

Heb je al geprobeerd alles weer in de oude staat te herstellen? Logiserwijs zou dan alles weer moeten werken :rolleyes:

Bedankt voor het meedenken allemaal, mijn buurvrouw heeft uiteindelijk besloten een nieuwe pc te kopen. Ik verklaar dit topic dan ook maar voor opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan