muis werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Op een PI met W 98 heb ik per ongeluk de muispoort verwijderd. Ik heb daarna de schijf geformateerd en wilde W 98 opnieuw aanbrengen. Maar in het setup programma is geen muis zichtbaar. Een paar maal zie ik een waarschuwing dat er geen muis geïnstalleerd is. Er is echter wel een muis geïnstalleerd die het voor de deïnstallatie van de muispoort het goed deed. Ik heb ook nog een andere muis geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb ook de BIOS geupdate maar ook dat gaf geen verbetering. Hoe kan ik de muispoort opnieuw installeren? Is daarvoor een besturingssysteem noodzakelijk? Graag jullie meedenken.

sgrav000
 
ps2 of com? Voor installties is een op ps2 aangesloten muis aan te raden.
 
PS2 of Com

Wat Caveman waarschijnlijk bedoeld is dat er verschillende stekkertjes bestaan om een muis aan je pc te hangen.

PS/2 is dus een dun busje, maar er zijn ook seriele (brede platte aansluiting) en Din aansluitingen. (dikke bus)

Met Com bedoeld Caveman dus waarschijnlijk Serieel.

Ik neem aan dat je in het bios de muis aansluiting hebt uitgeschakeld en dat je hem niet van het Moederbord hebt gerukt ;)

De meest voor de hand liggende eerste stap is een andere muis proberen of de zelfde muis op een ander systeem proberen.

Zo kun je in ieder geval een defecte muis uitsluiten.

Suc6
 
muis werkt weer

De muis deed het ineens niet meer. Ik had daarbij niet gedacht aan de BIOS. Toen ik daarin keek, bleek het aanwijsapparaat afgezet te zijn. Ik heb het weer aangezet. De muis doet het weer. Simpel, maar door jullie reactie kwam ik er op.

Dank,

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan