muisaanwijzer klikt automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosia

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Als ik op mijn Acer laptop Win7 even twijfel met de muisaanwijzer op een opdracht of taak wordt die automatisch ingeschakeld, dus zonder dat ik zelf (dubbel)klik. Dit is zeer irritant. Hoe kan dit uitgeschakeld worden?
Bedankt
Gosia

Synatapics aanwijzer, op het pijltje waarmee jij de overige actieve programma's hebt staan van de taakbalk, en opties voor aanwijzer of muis weet de precieze benaming niet.

oeps, sorry, maar dit lijkt me te technisch. Via configuratiescherm ??

Ben in configuratiescherm gaan kijken, optie muis en touchpad. Daar stond dat tikken op de touchpad was ingeschakeld en stond op zacht. Heb dit intussen wat gewijzigd en tikken op touchpad uitgeschakeld. Het kan zijn dat ik bij het ongewenst activeren lichtjes het touchpad heb aangeraakt.
Moet wel nog testen.
Maar vooral, kan dit de oorzaak/oplossing zijn?

Onder Win.7 Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaten en geluiden > Muis.
Kijk daar even voor de instellingen voor Synaptics. Je kunt aan- uitvinken of touchpad ingeschakeld moet blijven als je de muis gebruikt of niet.

Hoi Cor, misschien heb ik me niet goed uitgedrukt. Touchpad mag ingeschakeld blijven want ik werk zowel met als zonder muis. Probleem is/was (moet nu nog verder testen) dat, als ik met de aanwijzer ergens bleef zweven/hangen op een taak deze zonder dat ik klikte de taak geactiveerd werd.
Kan je me ev. bevestigen dat mijn handelingen via configuratiescherm (zie hierboven) de oplossing zouden kunnen bieden?
Alvast bedankt.
Gosia

Het kan wel, zachtjes aanraken van het TP kan al tot activatie leiden.
Je bent van alle gezeur af als je mijn raad opvolgt (denk ik). Zodra je onder die instelling de muis ontkoppeld wordt het TP ingeschakeld. Op die manier kunnen muis en TP elkaar niet in de weg zitten.

Ok dat zal ik dan ook nog doen, merkt dat ik niet aandachtig genoeg gelezen had, maar als het dan vanzelf weer inschakelt is het voor mij OK.

Ik neem aan dat mijn probleem hier mee opgelost is.
Hartelijk dank allen voor de hulp.
Gosia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan