Muisarm. Welke muis moet ik nouw nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast3913

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Beste forumleden,

Ik ben werkzaam in de ICT en een van mijn hobby's is ook nog eens de computer. Voor de 2de keer in mijn leven krijg ik weer last van mijn arm. Volgens mij heb ik weer bijna een muisarm.
Mijn vraag is, wat vinden jullie de beste ergonomische muis? Trackballs? De Evoluent VerticalMouse lijkt me wel wat. Maar....als ik weer een half uur research doe dan weet ik niet meer wat nou echt goed is en wat niet!

Tips?

Ok, ten eerste:
Muisarm. Welke muis moet ik nouw nemen

Eentje met spellingscontrole!.. ;)

Muisarm. Welke muis moet ik nu nemen?

Trackball. Ikzelf gebruik hier & nu al sinds jaar & dag een Logitech Marble FX, rechts, met zelfingestelde omgekeerde Klik & RechterMuisKlik.
De enige Trackball die ik liever gebruik, is er eentje van Apple, heel simpel, biljartbal in het midden, links & rechts een Klik. Helaas niet meer te koop, zelfs niet op E-Bay... :(

Trackpad gebruik ik best vaak. En ik had nooit gedacht dat ik daarmee snel kon werken. Het is wel gelukt. Maar het blijft minder snel dan een muis. Ik vraag me af of een trackball ook redelijk snel is aan te leren. Als het me weken kost (misschien zelfs uren) om er een beetje nauwkeurig mee te kunnen werken dan weet ik eigenlijk dat ik hem aan de kant ga gooien. Maar van de andere kant wil ik wel nog langer kunnen blijven computeren.
Kun je een trackpad zodanig instellen dat als je met je vinger rechtsboven zit dat je cursor dan ook rechtsboven op het scherm zit. Misschien makkelijker te beschrijven als absoluut in plaats van relatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan