Muisbeweging omdraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwunka

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Hallo.

Ik zit eigenlijk al heel lang met een probleem.Ik kan de muis met geen mogelijkheid "normaal" gebruiken.D.w.z zoals het hoort.Ik gebruik hem op de kop met de muisknoppen dus onderaan.Als ik naar links ga gaat het pijltje op het scherm dus naar rechts enz.
Ik zou heel graag willen weten of er iemand is die weet of er iets bestaat waardoor ik die bewegingen kan omdraaien,zodat ik de muis gewoon normaal kan vasthouden(maar de bewegingen omgedraaid blijven).

Alvast bedankt.
Groetjes Zwunka

Laatst bewerkt:
Kijk eens in configuratiescherm bij 'muis'. Daar kun je de instellingen veranderen.

Hoi

Was het maar zo makkelijk.Helaas staat het er daar niet bij dan had ik het vast gevonden.
Ik heb al vaker rondgekeken op internet,maar kan het gewoon nergens vinden.Baal er wel van zeg.

Dacht dat er misschien sprake was een 'linkshandige'. Is dat niet het geval ?

Nee ben gewoon rechts heb alleen de muis op de kop.Ik kan er niet mee overweg als ik hem gewoon normaal vastheb.Het is alleen zo lastig om je wijzvinger de hele tijd in een strakke "L"vorm te hebben dat gaat pijn doen.Ik klik nl rechts onderaan.

Hallo.

Ik zit eigenlijk al heel lang met een probleem.Ik kan de muis met geen mogelijkheid "normaal" gebruiken.D.w.z zoals het hoort.Ik gebruik hem op de kop met de muisknoppen dus onderaan.Als ik naar links ga gaat het pijltje op het scherm dus naar rechts enz.
Ik zou heel graag willen weten of er iemand is die weet of er iets bestaat waardoor ik die bewegingen kan omdraaien,zodat ik de muis gewoon normaal kan vasthouden(maar de bewegingen omgedraaid blijven).

Alvast bedankt.
Groetjes Zwunka
gebruik je vista, xp, of een ander besturings systeem?

Heb al meerdere muizen gehad ja maar bij geen 1 was het mogelijk de beweegrichting te draaien.Ik gebruik de muis in tegenovergestelde richting.Vandaar dat ik hem dus op de kop moet houden(met de knoppen en kabel naar mij toe).Nu zou het zoveel makkelijker zijn om de muis gewoon normaal te hebben liggen,maar dat de bewegingen voor mij hetzelfde blijven.Dus als ik naar links ga dat dan de aanwijzer naar rechts gaat.

Dus als ik naar links ga dat dan de aanwijzer naar rechts gaat.

Hoe bedoelt U ?

Ja inderdaad.De beweging moet in tegenovergestelde richting gaan.Nu kan dat alleen door de muis op de kop te gebruiken.Is het een beetje duidelijk?Ik wil de muis normaal vast kunnen houden met bewegingen die tegenovergesteld zijn.

.De beweging moet in tegenovergestelde richting gaan

Waarom ??

Ik kan het niet anders.Als ik naar rechts iets wil aanklikken gaat mijn hand automatisch naar links.Ik krijg het met geen mogelijkheid anders aangeleerd.Vandaar dat ik op zoek ben naar een mogelijkheid om de beweegrichting om te draaien.Het is ontzettend lastig en pijnlijk steeds je wijsvinger zo krom te moeten gebruiken.Aangezien ik dus onderaan rechts de knop heb zitten om te klikken.

nee.Ik kan het gewoon niet vraag me niet waarom.Vanaf het moment dat ik een pc had en natuurlijk ook een muis kwam ik erachter dat ik gewoonweg niet in staat ben mijn muis naar rechts te verplaatsen als ik naar rechts wil enzoort.Lijkt ook wel of niemand anders er last van heeft als ik alleen.

Lijkt ook wel of niemand anders er last van heeft als ik alleen

Nog nooit iets van gehoord.

Heb op je topic gereageerd, omdat ik dacht, dat het een simpele kwestie was.
Blijkt nu genuanceerder en ik ben niet ter zake kundig.

ik gebruik vista.
Normaal zou je dit bij configuratie>>muis kunnen in stellen, maar jij gaf al aan dat dit niet kan, dan kan het zijn dat je een klein trojan bestand hebt binngehaald, scan je pc eens helenmaal met een virus scanner, zoals McAffee. Als diet niet helpt meld je het maar, ben wel met veel dingen bezig, dus kan zijn dat ik laat reageer, maar ik heb me niet voor niets aangemeld op dit forum:thumb: , ben systeembeheerder dus heb aardig wat kennis:thumb:

Owh, sorry had het topic niet helenmaal doorgelezen voor ik begon met reageren, wat jij dus wil is als je met de muis naar rechts gaat dat de muis aanwijzer naar links gaat? Meestal hoort er een software bij de muis, die deze optie heel vaak ondersteund, verder nog vragen ik ben er voor bijna iedereen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan