Muisbeweging omdraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat is wat ik bedoel!
Okay zou ik de software ook op internet kunnen vinden?Heb nl alles afgezocht maar geen software te vinden.Ik kan het niet bij instellingen veranderen en kan verder op mijn hele pc niks anders vinden voor de muis.
 
beste Zwunka

het is alweer lang geleden dat je deze vraag stelde, maar geloof ik geen goed antwoord ontving.
Ik kwam terecht op je vraag vanwege een zelfde probleem.
Mijn vrouw is niet alleen linkshandig maar beweegt de muis instinctief tegengesteld.
Ik leg dat altijd als volgt uit: de meerderheid van computergebruikers zien een vast vlak en bewegen de cursus daarin. Daarop is de orientatie van muizen gebaseerd.
Sommigen zien een vaste cursor/pijl en bewegen als het ware de achtergrond/venster op en neer. Dat is een omkering van de gewoonlijke orientatie.

Logitech had omkering als optie in vroegere muisdrivers.
De laatst mij bekende versie is 9.27
Tegenwoordige muisdrivers van Logitech kent de mogelijkheid van omkering niet meer en de helpdesk weet er ook niet meer van.
Deze driver werkt met Vista en XP en in iedergeval op de al oudere muis die mijn vrouw heeft.
Of de driver werkt op nieuwe muizen is me niet bekend.


Mocht je inmiddels een andere goede oplossing hebben gevonden dan hoor ik graag van je.

gegroet
Ben
 
muisbeweging omdraaien

Hallo benb

Ik ben hier inderdaad niet verder mee geholpen helaas.En gebruik de muis nog steeds omgedraaid.Mijn ouders hadden vroeger een muis waar je heel makkelijk de richting kon omdraaien en jammer genoeg vind ik nu geen enkele muis die dat doet.In winkels die muizen verkopen(en waar ze net doen of ze verstand hebben van de producten die ze verkopen) heeft werkelijk niemand een idee van wat ik bedoel en komen ze dus ook niet verder dan de knoppen omdraaien,maar dit is niet wat ik bedoel.Ikzelf ben rechtshandig en zit te kampen met een vreselijke kramp in mijn hand telkens als ik achter de laptop zit.
Ik heb een trust muis..is er ook een driver voor misschien?Of moet ik dan een logitech muis aanschaffen en de driver installeren?Pech is ook nog eens dat ik niet zo denderend veel verstand heb van drivers enzo.Ik ben eens benieuwd of u de gene bent die me verder kan helpen,want ik word er zo langzamerhand een beetje moe van om steeds kramp in mijn hand te krijgen als ik met de muis werk.Ik hoop nog van u te horen en dan zullen we eens verder kijken of mijn probleem opgelost kan worden.
Bedankt voor uw reactie in ieder geval en ik hoor graag weer van u!

Groet zwunka
 
Is een trackbal wellicht handiger voor je om mee te werken?
 
muisbeweging omdraaien

Hallo

Ik heb er mee geprobeerd te werken,maar kan er helemaal niet mee overweg helaas.Geen kramp dat niet maar de bewegingen blijven gelijk en krijg het niet aangeleerd op de "normale"manier een muis te gebruiken.Bedankt voor je reactie!

Groet Zwunka
 
Hallo Zwunka
uit mijn ervaring met mijn vrouw begrijp ik je frustatie maar al te goed.
Des te vervelender is het dat fabrikanten die de functie vroeger aanboden dat nu niet meer doen.
Mensen met onbegrip moet je de verklaring van het omkeren die ik in mijn bericht gaf maar geven, mogelijk begrijpen ze het dan een beetje.
Ik heb inmiddels eenn mogelijk alternatief gevonden maar het kost me even tijd omdat verder uit te zoeken of het de goede oplossing is, je moet dus nog steeds geduld hebben.
Er bestaat software die de beweging omkeren buiten de muisdriver om.
Met name bij spellen (games) wordt dit ook door "gewone" gamers toegepast.
Maar waarom is me niet duidelijk.
Helaas gef het eerste programaatje een virusalarm af dus die is niet de oplossing.
Als ik je eenvoudig en eenduidig kan uitleggen hoe je eea moet installeren en gebruiken
 
muisbeweging omdraaien

voorgaande bericht is per ongeluk zonder verbetering al verzonden., maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik kom hier volgende week op terug zodra ik meer ervaring heb met een mogelijke oplossing.
 
muisbeweging omdraaien

Hoi Ben

Bestaan er dan programmaatjes die je zo kunt downloaden?Ik heb ze nog nergens gevonden.Van die gamers heb ik ook gelezen eens schijnbaar is dat makkelijker spelen.Waarom weet ik niet,maar je zou denken als het met zo'n game kan waarom dan niet "zomaar".Ben je al iets verder met je zoektocht?Ik hoop zo dat ik en jullie natuurlijk ooit eens een oplossing vinden zodat we zonder frustratie onze muis kunnen gebruiken.

Groet zwunka
 
voorgaande bericht is per ongeluk zonder verbetering al verzonden., maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Ik kom hier volgende week op terug zodra ik meer ervaring heb met een mogelijke oplossing.

Door op de Aanpassen-knop te klikken, kun je je berichten bewerken.
edit.gif
 
Als je heel handig bent, kun je het binnenwerk van de muis omkeren (vraagt wel wat plak en soldeerwerk) Het is niet onmogelijk, heb het al eens gedaan voor iemand met eenzelfde probleem.
 
muisbeweging omdraaien

hallo zwunka en anderen.

werk en zware griep hebben reactie vertraagd, maar ook een probleem met de software.
stand van zake:

contact met Logitech over dit probleem is erg moeizaam (read this document, study the FAQ etc) en tot nu toe heb ik bij hen geen oplossing verkregen.

software "mouseinvert" (via softpedia) bleek een trojan virus te hebben.

software "mafmouse" kon ik nog niet installeren over de aanwezige Logitech mousedriver (de logitech driver laat geen update toe via "eigenschappen" van de driver). Ik zal dit verder moeten onderzoeken. De kosten van de software is afhankelijk van beoogd gebruik (professioneel, gamer of gehandicapte), neem evt. contact op met: www.maf-soft.de/mafmouse/

Het idee van maestro12 om het binnenwerk om te draaien is zo gek nog niet, maar vraagt inderdaad geduld en handigheid. Ik heb nog oude muizen liggen en kan eens experimenteren.

Heb je overigens al eens contact opgenomen met de help of service desk van Trust ?

gegroet, Ben
 
Ik weet niet of je dit programma bedoeld ben, maar ik denk dat dit ongeveer/precies is wat ze bedoelt:

InvertMouse 1.1

Even downloaden, daarna bestand uitpakken en bv op je bureaublad zetten en dan kun je het uitvoeren. Wel eerst even het tekstbestandje doorlezen.

Deze draait de muisbeweging andersom, maar de knoppen niet volgens mij. Weet niet of dat ook de bedoeling is? Dat heb ik zo snel niet kunnen vinden in het topic hier.
 
muisbeweging omdraaien

Hallo mensen

Het is alweer even geleden dat ik hier gekeken heb...de laatste keer heb ik de software proberen te downloaden maar helaas werd er ook bij mij een virus in gevonden waardoor ik het bestand niet kon downloaden..Er zal toch wel een oplossing voor zijn...ergens..
Nou ja ik zal af en toe nog eens kijken hier en hopelijk vind ik iets (zonder virus) waardoor mijn probleem (en dat van anderen) opgelost kan worden.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken die mee gedacht heeft tot nu toe!!:thumb:

groetjes zwunka
 
omkering muisbeweging

beste Zwunka

het is inmiddels alweer jaren geleden dat ik op je noodkreet over de omkering van muisbeweging reageerde.
Hopelijk is dit bericht overbodig en had je de omkering al opgelost.

Mijn vrouw met hetzelfde probleem gebruikte een oude Logitech muis waarbij dat mogelijk was.

Inmiddels veel ziekte en een nieuwe computer verder heeft zij een moderne Logitech muis zonder deze functie moeten aanschaffen. Mijn computerleverancier vond als oplossing de software "Sakasamouse"
Dat werkt nu al een aantal maanden betrouwbaar en is via internet te downloaden.
Gebruik een betrouwbare download site bv CNET en scan de software met je virusscanner voor het installeren. [mijn zoektocht in 2008 resulteerde in veel software met virussen]
Succes Ben
 
Met de laatste goede tip sluit ik dit topic. Topics ouder dan drie maanden mogen met rust worden gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan