muisje wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edchen

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
mijn vader (geen internet) heeft het volgende probleem met zijn pc onder windows 98. PC start op, maar nadat de desktop en alle icoontjes geladen zijn, blijft de muis op het "zandlopertje" hangen. Soms helpt opnieuw opstarten, soms niet.

kijk eens bij processen in taakbeheer
ctrl alt del

hij is blijkbaar met een proces bezig, sluit eens een proces en kijk of het daar aan ligt

Lukt niet...

Ctrl-Alt-Del heb ik geprobeerd, maar geraak er niet in. krijg gekende blauwe scherm met foutmelding...

Als je een blauwe scherm met foutmelding krijgt is het altijd handig om de exacte foutmelding te plaatsen.

Kijk even wat start verder op, dus klik op Start (als dat lukt dan), vervolgens op Uitvoeren. In dat venster typ: msconfig
Kijk daarna bij tabje Opstart wat start allemaal op.
Wat voor type muis is dat? Heb je drivers voor de muis?

Groetjes
Falco

Heb je suggesties afgeprint en zal het navragen bij mijn vader. Start drukken lukt alleszins niet meer, want zonder nieuw opstarten geraken we niet meer uit het blauwe scherm. Ik weet alleszins dat het geen USB-muis is maar wel een ouderwets geval en dat er geen installatiediskette bij was. Zal type nagaan. Eens proberen met andere drivers ??

Edchen,
Ik vroeg om via Start te proberen omdat eerst heb je geschreven dat: ‘soms helpt opnieuw opstarten, soms niet’.
Dus ik hoopte op: soms wel.
Maar goed, dat geeft niets.
Je vader zit niet op internet dus hij heeft geen virussen of dergelijke.
Misschien de makkelijkste zou zijn om de PC (Windows dus) terug te zetten.
Hierbij een link van Microsoft. Hier staat alles, netjes in het Nederlands dus: uitprinten en vervolgens stap voor stap (PRECIES) uitvoeren. Op dit moment lijkt me de beste optie. Als dit niet werkt en je nog steeds blauwe scherm krijgt dat graag volledige melding.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;221512&Product=w98IN2

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan