• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Muisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shery

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Ik heb een Exel formulier gemaakt met macro’s

Nu heb ik sinds vandaag ineens het probleem dat als ik op een command button klik of een combobox wil openen ik een tweede keer hierop moet klikken met mijn muis
heft iemand een idee?

het lijkt een algemene instelling te zijn in Excel

Bijlagen

Werkt prima hier.

Je zou ze wat meer uit elkaar kunnen zetten; ze zitten nu een beetje op elkaars lip.

Bedankt voor je reactie Harry ,

Ik hoorde het van een ander ook dat dit goed werkt het moet dus een algemene instelling zijn in Excel.
Wel valt mij op dat het pijltje van de combobox een drukknopje lijkt combobox.PNG

Ik heb de afbeelding iets groter gemaakt
de onderste ComboBox heb ik 1x aangeklikt bij de tweede keer kliken opent deze wel en laat de keuzen lijst zien combobox.PNG

Hier werkt het ook gewoon.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of er überhaupt een instelling in Excel is waarmee je dit gedrag kunt instellen. Dropdown menu's in andere programma's werken wel met 1 klik?

Een nieuwe sheet (dus niet deze recyclen) met een dropdown laat hetzelfde gedrag zien?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb net even een nieuwe blanco sheet aangemaakt met daarin alleen 1 combobox in het midden en deze vertoont hetzelfde gedrag

Dit is toch wel een hele vreemde he, ik snap er niets meer van
Helemaal vreemd als ik het bestand naar een ander stuur dat die er geen last van heeft

Is het probleem alleen in Excel of ook in andere programma's?

Niet in andere programma's alleen in excel en alleen bij mijn excel

Uiteindelijk heb ik bij Weergave Instellingen het problem kunnen verhelpen (tandwiel in de onderbalk) was voor het eerst dat het mij opviel dat daar ook wat instellingen te maken zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan