Muismat vragen; benodigde eigenschappen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik ben opzoek naar een goed muismat voor mijn Logitech MX1000 Lasermuis. Nu gebruik ik helemaal geen muismat, maar ik merk dat dit niet echt bevorderlijk is voor de muis en de glijvoetjes. Tevens is mijn bureau niet de schoonste en niet overal even stroef, om het zo maar effe te zeggen. Het gebruik van een muismat zou de precisie kunnen bevorderen, plus de duurzaamheid van mijn muis dus. Ik heb echter allerlei verhalen gehoord over de mate van 'optische grip' in relatie tot de ruwheid (fijne structuur ondergrond zou beter zijn) en kleur van de ondergrond. Iemand die hier iets meer over weet en mij een goede mat kan aanraden?

Tipje voor wat betreft de glijvoetjes: Logitech stuurt ze gratis op indien je erom vraagt bij de ondersteuning op de website.

Laatst bewerkt:
Ik zou eens bij een computerzaak gaan vragen naar een hardtop niet reflecterende muismat speciaal voor optische muizen

Je hebt het over een optische muis, ik heb een lasermuis. Maakt dat iets uit voor de keuze?

Heb dat over het hoofd gezien eerlijk gezegt.....denk wel dat je ze het beste kunnen helpen in een pc winkel..

Na wat te hebben gelezen erover wordt er bijna niks over een mat gezegd alleen dat je er op bijna alle ondergronden mee kan werken, lijkt mij dat je dan ook een normale muismat kan gebruiken

Dankzij de Agilent lasertechnologie navigeer je snel en nauwkeurig op vrijwel elke ondergrond. De lasermuis beschikt over een resolutie van 800 DPI. Deze resolutie geeft op grotere schermen zoals LCD, TFT en CRT hoge nauwkeurigheid en zorgt ervoor dat je sneller kunt werken. De lasermuis werkt op meerdere oppervlakken zoals, fotopapier, mat glas, doorzichtig plastic en geverfd metaal. Daarnaast garandeert de Class I Eye Protection een veilig gebruik en werkt de muis bijzonder prettig vanwege het ergonomische design. De Sweex Wireless Rechargeable Laser Mouse is ideaal voor het spelen van games, vormgeven en alles wat precisie vereist.

Niet LACHEN!!!
Neem een stukzwarte zijde,lijm dat met de keerzijde op een vakke ondergrond en je hebt een ideale Lasermuismat

Ik heb een Razer Copperhead en een Coolermaster X-Pad III en het werkt prima. De Razer Copperhead is een lasermuis en de Coolermaster X-Pad III is een muismat van alluminium.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan