MuisMove in formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een muisbeweging in een Formulier met RECORDKIEZERS waarbij de muisbeweging ervoor zorgt dat het record wordt gekozen. Nu staat één record steeds geselecteerd (uiteraard) en moet ik klikken om naar volgende record te gaan. Hoe regel ik met een VBA-statement dat de muisbeweging ook ervoor zorgt dat record ACTIEF wordt.

Wie weet raad...ik kom er niet goed uit.

Groet,

Jan
 
Ik zou dat nooit willen; daar wordt je volgens mij stapelgek en horendol van. Want die muisbeweging houdt namelijk nooit op, en elke actie die op het formulier staat wordt getriggerd door de muisbeweging. Je formulier zal nooit meer stil staan..... En wat is het netto resultaat? Dat je één keer minder hoeft te klikken? Ik zou elke gebruiker die met die wens bij mij komt eerst vierendelen, dan het hoofd afhakken, dan voor de zekerheid oplossen in de Rijn (moet lukken tegenwoordig) en vervolgens in een envelop het land uit sturen...
 
Haha....mooie beeldspraak. Nu ik er over nadenk; je hebt groot gelijk. De gebruiker klikt maar een keertje extra. Dank voor deze overweging...bovendien...ik woon vlak aan de Rijn, dus dat komt mooi uit.
 
Wat ik wél doe: in een doorlopend overzichtformulier een transparante knop maken die over de gehele detailsectie loopt. Met een klik op die 'knop' (die de gebruiker dus niet ziet) open je dan het volledige record. Dat is heel simpel te maken, en werkt voor gebruikers heel goed. Want ze kunnen dan klikken waar ze willen op het record.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan