muispen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denstef

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2002
heeft iemand ervaring met een muispen?
helpt dat echt tegen RSI

Bedankt !!!!

Tja bedrijf waar ik gewerkt heb, hadden veel muisers (meestal programmeurs) wel zo een ding, dus het zal wel helpen. Maar ik vind et maar niks eig net als trackballs dat is niet aan mij besteed.

RSI letterlijk repetetive strain injury was er natuurlijk al voordat er computers met muizen aangestuurd werden.
Onder muzikanten was dit al heel lang een bekende aandoening die bekend stond onder de naam: "carpal tunnel syndrome".
De spieren van je hand en de pezen lopen door een soort van ring in je pols. Wanneer je nu heel lang doorlopend deze spieren en pezen belast kan deze ring geïrriteerd raken onsteken en kunnen er zich zelfs knobbeltjes op deze ring vormen.
Dit geldt met name wanneer je hand onder een bep. hoek (denk aan violisten/gitaristen die ook eindeloos moeten studeren) langdurig belast wordt.
Dan duurt het wel even voor je er weer van af bent, in het ergste geval moet je geopereerd om de knobbeltjes te verwijderen.
De remedie is even logisch als simpel.
PAUZES inlassen ! je hand ontspannen, andere bewegingen maken. Rustig beginnen.
en voor dat je begint als warming up je hand een tijdje in warm water houden.Luisteren naar je lichaam en niet door gaan als je merkt dat je last krijgt;
Pauzes inlassen!
Iets onder je pols leggen kan soms helpen.

Bedenk: Soms is meer minder en andersom !

Veel grafici werken met een muispen probeer event. eens een of ander vormgevers / grafisch forum.
suc6 en groeten

Naar mate je er meer mee gaat werken des te handiger wordt je erin.

Maar ik heb dan het idee dat je de RSI problemen gaat verplaatsen. Met de muispen doe je ook constant dezelfde beweging.

De beste remedie is toch rustpauze's inlasten

Wij gebruiken ook een muispen.
Het is heel fijn om te tekenen in bv. Illustrator en Photoshop.

Je hebt van vroeger geleerd te schrijven en met de muispen heb je dezelfde houding.
In het begin is het even wennen en instellen maar naarmate je ermee werkt wordt het steeds makkelijker.

Wij van Flinth-design willen geen muis meer..

Topics uit 2003, zijn al heel lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Graag de volgende keer op de datum letten.

Deze sluit ik nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan