Muisperikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Berichten
532
Hallo,

Al enige tijd probeer ik een muis te installeren. Op de pc zit een seriele aansluiting. Ik heb hier een tussenstuk op gedaan, die naar ps2 loopt, waar ik een muis op heb gezet. Echter wanneer ik de pc opstart, komt íe met een scherm dat er geen muis op het systeem zit.

Bij de instellingen zie ik een geel uitroepteken voor de muis. Daar geeft íe aan: geen conflicten.
Wanneer ik deze verwijder en laat zoeken op nieuwe hardware vindt ie een ps2 muis! Geinstalleerd met de cd van Win95.

Echter bij het herstarten komt weer de melding dat er geen muis op het systeem zit en heb ik wederom geen muis.

Wie weet de oplossing? Wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.


Klaas
 
Mogelijk is het een muisje dat gevoerd moeten worden ?

(M.a.w. misschien moet er voor dit muisje een drivertje worden geinstalleerd en kan Windows dit niet vanuit zijn eigen stuurprogramma's regelen...?)

Merk en type muis en vervolgens even Googlen misschien ?

Als dat Googlen problemen oplevert, geef dan even het merk en type, dan zoeken de "lezers" wel voor je....
 
Laatst bewerkt:
Je zou in de bios kunnen kijken of je ergens de mogelijkheid hebt in te stellen waar hij naar moet zoeken voor een muis. Het zou best eens kunnen zijn dat hij alleen kijkt op de ps2 poort en de muis zit eigenlijk in de seriële poort.

Mag ik vragen waarom je niet gewoon een ps2 muis hebt? Die dingen kun je bijna gratis meenemen...:cool:
 
Ja hoor, dat mag je vragen.

Gewoon, omdat die aansluiting niet op het moederbord en dus niet op de pc zit.

Vriendelijke groeten,
Klaas
 
Geplaatst door KlaasB
Ja hoor, dat mag je vragen.

Gewoon, omdat die aansluiting niet op het moederbord en dus niet op de pc zit.

Vriendelijke groeten,
Klaas

Maar.. Je verloopt toch van Serieel -> PS/2? Dan heb je toch wel een PS2 poort?
 
@Pcfixer,
Ik denk dat deze muis een ps2 aansluiting heeft met verloop naar serieel.

Dus precies omgekeerd.

Ze hebben zoveel tegenwoordig, hebben ze ook niet een pci kaartje met een ps2 aansluiting misschien?
 
Geplaatst door Tanja1968
@Pcfixer,
Ik denk dat deze muis een ps2 aansluiting heeft met verloop naar serieel.

Dus precies omgekeerd.


Dat zou logisch zijn idd, alleen:

Op de pc zit een seriele aansluiting. Ik heb hier een tussenstuk op gedaan, die naar ps2 loopt, waar ik een muis op heb gezet.

Als ik het goed lees zet hij de muis wel op de PS/2 poort. "...die naar ps2 loopt, waar ik een muis op heb gezet". Verwarring? :confused:
 
Inderdaad niet helemaal duidelijk geformuleerd, maar topicstarter heeft bevestigd dat het is zoals ik het vermoedde.;)

Maar zoals ik al eerder vroeg, zijn daar geen kaartjes voor te koop? Net als met usb?
 
Hmm was net te laat denk ik om dat te zien...

Heb wel even gezocht op google en op diverse computershop sites maar ik vind alleen ps/2 naar usb2. Idd is tegenwoordig alles te koop, ook parallelle insteekkaartjes maar nee, geen ps2..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan