Muisprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Hallo helpers in de nood,

Nu heb ik me wel heel erg in de nesten gewerkt!
In mijn tweede computer van mijn netwerk had ik twee schijven.
C= 2 GB en D= 40 GB.
Nu wilde ik C er uit gooien en D verder gebruiken, en dan in twee partities.

Omdat ik pas True Image gekocht had wilde ik daarmee de zaak oplossen; ergens ging het natuurlijk weer fout.
Ik heb wel D gepartioneerd in C en D.
Omdat ik niet verder kon heb ik de C schijf uit de PC gehaald en dacht zo deze schijf met de vroegere C en D te kunnen vullen.
Ik had twee Images op mijn hoofdPC staan.
Lukte niet. Dus ik denk dan maar weer alles terug op zijh plaats en dan zien we later wel weer.
Maar nu heb ik problemen :
start ik de PC op dan gaat hij niet verder dan op het scherm: Verifying DMI Pool Data .........
Met daaronder een flikkerende cursor.
Druk ik nu op F8 dan komt er eerst Schijfcontrole ( Ik heb niet met de muis kunnen afsluiten) en een klein Message boxje met titel This file is too big en dan staat er een foto-bestand op.

Druk weer op F8 dan: Krijg ik eerst desktop keurig netjes terug, maar dat verandert dan in het witte scherm " Actieve Desktop herstellen.
Ik zou dan graag op die langwerpige knop klikken, maar de muis werkt niet.
Hopelijk kan iemand me vertellen wat ik doen moet.
Groetjes een wanhopige ,

Als eerste, als een muis niet werkt kun je met alt+f4 ook programma's (dus ook windows) afsluiten, je zou ook met de windows toets(of ctrl+esc) het start menu tevoorschijn kunnen toveren en dan met de pijltjestoetsen, de entertoets, spatiebalk en de tabtoets het gehele menu kunnen benutten.Dit geldt dus voor alle programma's, met behulp van die toetsen kun je net zoveel als met je muis.

Het lijkt er nu op dat er wat biosinstellingen overhoop liggen, heb je bijvoorbeeld de harddisken weer op dezelfde manier aangesloten en de juiste jumperinstellingen gebruikt, staan in de bios de hardisken gedifinieerd als "user" of als "auto" (auto is in dit geval het handigste).
Waarom de muis niet werkt....kabel goed aangesloten? Is het een USB of PS/2 muis?

Nog een leuke tip voor je Computeren zonder muis

Laatst bewerkt:
Hi Maestro,

Met de toetsen kan ik ook niet want het toetsenbord werkt ook niet.

Wat de aansluitingen betreft:
Ik ga dat weer eens proberen; ik heb inderdaad de schijven er allebei uit gehad.
De jumpers staan nog hetzelfde.

Het is geen usb-muis.
Ik vind het ook gek dat de knop om de PC uit te zetten
moeilijk werkt: normaal gebruik je die niet bij uitzetten.

Groetjes,

Lijkt me toch dat er het één en ander niet meer goed (of helemaal) niet meer vast zit in de pc, kijk het één en ander eerst na, het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat er iets kapot gegaan is tijdens het ombouwen.

Een bios reset is natuurlijk ook nog een optie. In principe zou een toetsenbord altijd moeten werken, tenzij er iets mis is natuurlijk, vandaar mijn antwoord.

Normaal gesproken door een jumpertje te verzetten op je moederbord (zie daarvoor de handleiding) of anders door het bios batterijtje een minuut of vijf er uit te halen.

Hallo Ron,

Het probleem is opgelost.
Een buurjongen heeft het geklaard.
Toch gewoon een kwestie van losse contacten.( De stroomstekkertjes van de voeding).
Ik denk dat ik ze niet diep genoeg erin gestoken heb.
Ron bedankt voor je hulp. Ik kan weer lekker slapen.
Tot ziens,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan