Muiswiel blijft rollen, wat te doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Heb pas een nieuwe muis gekocht omdat bij mijn oude er een bruik in de tabel was gekomen
na 8 jaar trouwe dienst. Heb nu dus de Logitech Corded Mouse M500;

http://www.logitech.com/en-us/product/corded-mouse-m500

En prima muis, enkel, wanneer ik het wieltje gebruik en stop met scrollen, dan blijft hij zowat altijd nog een stukje door scrollen.
Niet erg wanneer ik op een website zit, maar ik werk veel met game editors en gebruik dan het wieltje om in de 4 grids (4 windows om level
van elke kant te kunnen bekijken) in en uit te zoemen. En constant rold het beeld dan door, en daardoor vlieg ik constant uit de map.
Echt heel vervelend en tijdrovend!

Ik heb in mijn;
Control Panel\Hardware and Sound\Devices and Printers (windows 7)
gekeken waar ik de muis zag staan. Met rechter muisknop erop vind ik dan Mouse settings,
met vele tabbladen waaronder "Wheel" maar daar kan ik dan enkel de snelheid horizontaal en vertikaal instellen.
Die stonden beiden op 3 en heb ze verandert in stand 1. het scrold nu langzamer, maar nog altijd rold het wieltje door.
Het liefts had ik zoals bij mijn oude muis, dat het wieltje niet door kon rollen. Als je dan draaide dan hoorde je zachtjes tikjes,
maar deze nieuwe muis heeft dat dus niet. Niets weerhoudt het wieltje dus door te rollen.

Hoop dat ik het probleem een beetje logisch heb beschreven, en dat iemand een oplossing heeft.
Want zo kan ik gewoon niet werken.

er zat geen driver cd bij de muis, enkel een boekje waarin niets hierover staat. het was gewoon plug en play in mijn windows 7 pc.

bedankt voor het lezen,
Leon

Ik denk dat er niets aan te doen valt, het staat er zelfs bij in je link:
"Scroll with it
Hyper-fast scrolling—one spin and you may never go back to an ordinary scroll wheel."

Stel het in met Setpoint, te downloaden bij Logitech.

Overigens gebeurt het vaak ook indien je niet de videokaartdrivers van de fabrikant zelf gebruikt, raar maar waar.

Je hebt gelijk Edmoor, zag dat;
"Scroll with it Hyper-fast scrolling—one spin and you may never go back to an ordinary scroll wheel."
ook maar pas nadat ik m had gekocht. Alhoewel, ookal had ik het eerder gezien dan nog had ik daardoor
niet verwacht dat hij door zou rollen nadat ik t wieltje had stil gezet.

En bedankt Lange Pier, dat ik daar zelf niet opgekomen ben.
Na even zoeken heb ik de juiste setpoint gevonden en geinstalled. En daarna heb ik het vakje van mouse wheel
Smooth uitgevinkt en t lijkt er nu toch echt op dat t zowat geheel verholpen is. Heel af en toe rolt t nog iets
door, maar veel minder als eerst.
Heel erg bedankt jullie beiden!!

Leon

ik heb de topic toch maar even weer terug gezet naar NIET opgelost,
want ondanks Setpoint is het probleem niet echt verholpen. Heb de speed
van het wieltje zo laag mogelijk gezet waardoor het minder is, maar nog
steeds wanneer ik het wieltje stilzet en loslaat rolt het een beetje door.
Dit zou gewoon niet moeten mogen voorkomen bij een muis van 25 euro,
laten we wel zijn. Foutje in deze muis, of een fout in het design van deze
Logitech muis, hoe dan ook, fout.

Jammer, vrees dat er niets anders op zit dan een nieuwe aan te schaffen en deze
na 1 week gebruikt te hebben in de kast te gooien, waar hij waarschijnlijk tot in
lengte van dagen zal blijven liggen te verstoffen.....

Leon

Edit;

heb net Logitech nederland gemailt en het probleem uitgelegt, zal hun antwoord
hier toevoegen zodra ik het binnen heb.

Laatst bewerkt:
die zijn geheel up to date, heb die 2 weken geleden nog geupdate, wat toen niet nodig was
omdat ik de laatste drivers al had. Speel de laatste games, dus update zeer regelmatig.
Nee, dit is gewoon een muis kwestie. Ik zie het wieltje gewoon draaien nadat ik het stop
gezet heb, dus het ligt gewoon aan het wieltje.
Het lijkt wel alsof het wieltje niet even in gewicht is en dat wanneer het stil gezet is het
toch doordraaid, zodat de zwaarste kant van het wieltje naar beneden komt.
Klinkt raar, maar zou niet weten waarom hij anders toch een stukje doordraaid.

leon

Dat schakelaartje erop is toch om de klikborging op dat wieltje te zetten? als ik mij goed herinner.
Zie dat ik deze ook heb gehad, vond hem niet fijn en weggeven.

Nou ja!!!!
ongelooflijk!!!
je hebt gelijk, dat knopje eronder met 0/0 erop, dat zette nu inderdaad een klikborging
in werking!!! en nu is het probleem geheel opgelost. het gekke is dat ik dit knopje al eens
eerder had ingedrukt, maar nu schijnt dus niet helemaal. (je moet m nml vrij diep indrukken,
waarna je een klik geluid hoord). mijn broer vermoedde dat dit knopje was om de muis
sneller en langzamer te maken. Hij heeft een andere muis, maar met zo'n knopje, en als hij
als scherp schutter moet richten dan gebruikt hij altijd dat knopje ervoor.
klonk aannemelijk, dus liet ik t maar zo. Maar had dus knopje veel dieper moeten indrukken,
Nu kan t gewoon niet meer doorrollen!
heel erg bedankt Lange Pier.
zo stom dat ik dat knopje toen zelf niet dieper heb ingedrukt. heb t zeker 2 keer geprobeert!

bedankt,
Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan